تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

تنظیم دمای یخچال

تنظیم دمای یخچال در فصل های مختلف در برندهای متفاوت را بررسی خواهیم نمود.

حتما شما نیز شنیده اید که تنظیم دمای یخچال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درحقیقت وقتی درجه یخچال و فریزر شما به درستی تنظیم شده باشد، مواد غذایی داخل یخچال فریزر شما سالم می ماند. یعنی اگر دمای یخچال شما از حد استاندارد بالاتر و یا پایین تر باشد مواد غذایی شما فاسد خواهند شد. اما این دمای استاندارد چقدر است؟

آیا دمای استاندارد یخچال در فصول مختلف سال با همدیگر تفاوت می کنند؟ دیجی تعمیرکار در ادامه به شما توضیحات جامعی در مورد درجه یخچال می‌ دهد تا بدانید که در فصول مختلف درجه یخچال شما باید چقدر باشد.

تنظیم دما در مدل های قدیمی

برای تنظیم درجه یخچال مدل های قدیمی باید ترموستات را دستی تنظیم کنید. اعداد دور ولوم معمولاً از ۰ تا ۹ درجه نشان داده شده اند. هرچه اعداد را کمتر انتخاب کنید و به سمت صفر پیش بروید یخچال شما خنک تر می شود و دمای دستگاه شما پایین تر می آید.

در یخچال ها عدد ۳ یا ۴ درجه مناسبی است. بعد از تنظیم درجه یخچال خودتان می توانید چند ساعت بعد مواد غذایی درون یخچال را چک کنید تا اگر نیازی به بالاتر یا پایین تر بردن درجه یخچال باشد آن را انجام دهید. ۱۰ علت سرد نکردن یخچال را مطالعه نمایید.

تنظیم درجه در مدل های جدید دیجیتالی

یخچال های جدید به جای ولوم شما صفحه  نمایشگر و دکمه هایی را مشاهده می کنید. دقت کنید که در مدل‌های جدید دیجیتالی باید اول به دفترچه راهنما مراجعه کنید. ابتدا اگر صفحه نمایش شما قفل است باید قفل آن را باز کنید.

سپس با دکمه Cooling temperature و یا Refrigerator temperature برای پایین بردن و یا بالا بردن درجه یخچال خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دمای مناسب معمولاً برای تمامی یخچال ها ۳۷ درجه فارنهایت است.

درجه یخچال در فصول مختلف

در حالت استاندارد، دمای یخچال باید بین ۴ تا ۵ درجه سانتی گراد یا ۳۷ درجه فارنهایت باشد. دمای فریزر هم باید حدود ۱۸- تا ۲۰- درجه سانتی گراد باشد. در زمستان درجه یخچالتان را بین 4 تا 5 درجه سانتی گراد بگذارید.

در مورد فریزر نیز باید گفت در فصول سرد دمای فریزر باید بین  ۱۶- تا ۱۹- درجه سانتی گراد باشد. در فصل تابستان که هوا گرم تر است درجه یخچال خود را بین 2 تا 3 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. دمای فریزر نیز بهتر است بین 18- تا 20- درجه سانتی گراد تنظیم شود.

رایج ترین ایرادات عدم تنظیم دمای یخچال

اگر دمای یخچال شما در زمستان و یا تابستان تنظیم نشود، مصرف انرژی یخچال شما افزایش پیدا می کند. علاوه بر این ممکن است ایرادی در عملکرد کمپرسور یخچال شما به وجود بیاید. با عدم تنظیم دما در فصول مختلف استهلاک یخچال شما نیز بیشتر می شود. این را نیز می دانید که احتمالا فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال نیز وجود دارد و همچنین ممکن است  مواد غذایی داخل فریزر شما نیز آب شوند و فاسد شوند.

نکاتی مهم برای تنظیم دما

اولین نکته این است که یخچال خود را در معرض نور مستقیم خورشید مخصوصا در تابستان قرار ندهید. سعی کنید از برخورد نور با یخچال جلوگیری کنید زیرا بالا رفتن دمای محیط پیرامون یخچال باعث می شود که دمای تنظیم شده با صرف انرژی زیادی در کمپرسور یخچال به وجود بیاید پس فراموش نکنید که حتما یخچال خود را در مکان مناسبی قرار دهید.

برای عملکرد درست دمای یخچال در تابستان و زمستان، باید دستگاه خود را از وسایل و لوازم خانگی گرما دهنده مانند مایکروفر و اجاق گاز دور کنید. این امکان وجود دارد که در برخی از برندها و مدل ها دمای یخچال و فریزر بر طبق فارنهایت تنظیم شده باشد.

البته باید بدانید که در تمام دستگاه ها این قابلیت وجود دارد که خودتان بتوانید دما را بر حسب سانتی گراد و یا فارنهایت تنظیم کنید. حالت C سانتی گراد را به شما نشان می دهد و حالت F مربوط به فارنهایت می باشد.

تنظیم یخچال سامسونگ

با توجه به اطلاعاتی که برند سامسونگ به ما می دهد، بهترین دما برای یخچال سامسونگ ۳ درجه می باشد. بهترین دما برای فریزر سامسونگ نیز ۱۹- است. دمای یخچال این برند در مدل های قدیمی تر می تواند بین ۲ تا ۳ درجه باشد.

برای تعمیر یخچال سامسونگ خود می توانید از متخصصین بخش برند سامسونگ دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

تنظیم یخچال الکترواستیل

برای تنظیم یخچال الکترواستیل، اول باید کلید داخل برد یخچال را بزنیم. با کلید sw1 که روی برد اصلی است، چراغ های lock super cool ،vacation و… روشن می شوند که نشان دهنده ورود به وضعیت انتخاب لیست هستند. حالا با سوپرکول می توانید به منویی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. دکمه fridge را برای تنظیم دما فشار دهید.

تنظیم دما در یخچال الکترواستیل

تنظیم یخچال اسنوا

اول دکمه REF را بزنید تا علامت REF را بر روی نمایشگر یخچال اسنوا مشاهده کنید. با دکمه TEMP / CLK می توانید دما را تغییر دهید. بهتر است دمای یخچال اسنوا در فصول گرم ۴+ باشد. اما دمای این یخچال را در زمستان  بر روی ۵+ تنظیم کنید.

برای تنظیم دمای فریزر اسنوا اول باید دکمه FRZ را بزنید تا علامت FRZ بر روی نمایشگر نمایش داده شود. حالا می توانید با دکمه TEMP / CLK دمای را تغییر دهید. بهتر است دمای فریزر را بین ۱۵- تا ۲۵- قرار دهید. در تابستان ۲۰- دمای مناسبی برای فریز اسنوا است. دمای فریزر اسنوا خود را در زمستان روی ۱۸- قرار دهید.

تنظیم ال جی

ابتدا دکمه FRZ.TEMP را فشار دهید تا بتوانید دمای فریز ال جی را تنظیم کنید. برای تنظیم دما نیز دکمه REF.TEMP را فشار دهید و دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر یخچال برند ال جی شما به مشکل برخورد کرد می توانید برای تعمیر یخچال الجی خود اقدام نمایید.

درجه یخچال جنرال الکتریک

هنگامی که دستگاه شما تک کنترله باشد، با تنظیم دما، دمای بخش فریزر و یخچال با هم همزمان تنظیم می شوند. اگر دستگاه شما دو کنترله باشد تنظیم دمای در دو بخش مجزا و جداگانه از هم انجام می شود. باید دکمه  freezer را برای تنظیم دمای فریزر فشار دهید. برای تنظیم دمای یخچال هم باید دکمه fridge را فشار دهید. مقاله ارور hrs یخچال جنرال الکتریک را مطالعه فرمایید.

تنظیم یخچال امرسان

در یخچال امرسان دکمه temp برای تنظیم دمای فریزر است و دکمه r.temp برای تنظیم دما می باشد. با دکمه eco هم می توانید طوری دما را تنظیم کنید که مصرف انرژی تا جای ممکن کم شود. در بعضی از مدل ها دکمه های fridge temp و freezer temp وجود دارد که اولی برای تنظیم دما و دومی برای تنظیم دمای فریزر امرسان استفاده می شود.

عواقب عدم رعایت دمای کارکرد یخچال

متوجه شدیم که همیشه و در هر فصلی این حائز اهمیت است که دمای یخچال ما تنظیم باشد. اما به راستی اگر دمای یخچال ما از تنظیم خارج شود چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟ اگر دمای یخچال شما پایین باشد، موتور دستگاه شما باید مدت زمان بیشتری کار کند و همین باعث می شود تا به آن فشار بیاید تا بتواند دمای داخل دستگاه را تنظیم کند! اگر دمای یخچال بالا باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر دمای یخچال شما زیاد باشد، درون یخچال گرم می شود و سرما آنقدر نیست که باعث شود مواد غذایی سالم بمانند در نتیجه این افزایش دما مواد غذایی درون دستگاه شما فاسد می شوند. پس همیشه باید درجه دمای یخچال فریزر خود را تنظیم کنید تا از عواقب آن جلوگیری کنید. برای مراقبت از یخچال خود طبق قوانین و تجربه دیجی تعمیرکار پیش بروید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۰۲ ، ۲۱:۱۲
امیرعلی پوزشی