تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

ایرادات رایج ماشین لباسشویی

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۲۷ ق.ظ

سلام و وقت بخیر

با چندمین مقاله از سری مقاله های ریپیرمن در خدمت شما هستیم، قرار بر این بود که از ایرادات و اشکالات رایج انواع لوازم خانه حرف بزنیم و در صورت امکان روش های تعمیر آن را بیان کنیم که شاید بتواند حدقل کمکی برای شما باشد که بتوانید متوجه این موضوع باشید که چه اتفاقی برای وسایل خانه شما افتاده است و آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر .

مشکلات ماشین لباسشویی

در این مقاله به کمک https://tamirsara.com و karabama.com و https://digitamirkar.com می خواهیم به مشکلات و ایرادات رایج ماشین لباسشویی بپردازیم و میخواهیم بگوییم که ماشین لباسشویی شما می تواند مورد چه تهاجماتی قرار بگیرد و تعمیر ماشین لباسشویی به چه مواردی نیاز دارد .

1- با چرخش تامیر ، لباسشویی روشن نمی شود

هنگامی که با چرخاندن ولوم ماشین لباسشویی، روشن نمی شود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باعث این امر می شود که می توان از این عوامل به موردهایی نظیر خرابی اتصال پریز برق ،دوشاخه برق ماشین لباسشویی خراب شده باشد ، کلید ماشین لباسشویی خراب شده باشد .

در این صورت بیشترین احتمال خرابی ماشین لباسشویی می تواند مشکلات برقی باشد که برای رفع آن می بایست ابتدا پریز برق و سپس اتصال برقی ماشین لباسشویی را چک کنید و نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید .

معیوب بودن هیدوراستات

هیدرواستات قطعه ای است که وظیفه کنترل میزان آب ورودی به لباسشویی را با باز و بسته کردن دریچه شیر ورودی برعهده دارد. معیوب بودن هیدواستات لباسشویی می تواند یکی از دلایل کار نکردن تایمر باشد. که در این صورت باید توسط تکنسین متخصص بررسی و عیب یابی شود.

در صورتی که علت کار نکردن تایمر لباسشویی شما هیچ یک از موارد بالا نبود حتما موتور تایمر لباسشویی، معیوب بودن پمپ تخلیه آب، معیوب بودن سوئیچ کنترل درجه حرارت آب، معیوب بودن شیر برقی و ولوم تایمر را نیز به دقت بررسی نمایید.

ﺗﺬﮐﺮ: در اﮐﺜﺮ ماشین‌های لباسشویی، ﻻﻣﭗ ﺧﺒﺮ مستقیماً ﺑﻪ ﮐﻠﯿﺪ ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی ﻣﺘﺼﻞ اﺳﺖ. در اﯾﻦ مدل ها ﻧﯿﺎزی ﺑﻪ بررسی ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ نیست.

2- از ماشین لباسشوی در حال کار آب نشت میکند

نشت آب از ماشین لباسشویی بسیار شایع است. این مشکل می تواند با توجه به محل دقیق نشت آب، دلایل مختلفی داشته باشد و لذا راهکارهای متفاوت برای رفع نشتی آب.

ابتدا درپوش یا پنل ﭘﺸﺖ ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی و درپوش ﻓﻮﻗﺎﻧﯽ را از دستگاه ﺟﺪا ﻧﻤﻮده و ﺳﭙﺲ لباسشویی را ﺑﻪ ﺑﺮق وصل ﮐﻨﯿﺪ. سپس در حین کار به دستگاه دقت نموده و ﻣﺤﻞ نشتی آب را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ کنید.

اﮔﺮ ﻣﺤﻞ نشتی، ﯾﮑﯽ از رابط‌های ﻻﺳﺘﯿﮑﯽ آب اﺳﺖ، می‌بایست ﺗﻌﻮﯾﺾ شود. همچنین ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ آب بر اثر ﺗﺮﮐﯿﺪﮔﯽ قابِ ﻣﺨﺼﻮص ﺟﺎﭘﻮدری، واترپمپ و… جمع شده ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﻪ در این حالت بهترین روش برای آب‌بندی دستگاه ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻣﻮارد ﻓﻮق اﺳﺖ.

3-علت بوی سوختن در لباسشویی چیست؟

به هیچ عنوان بوی سوختنی در ماشین لباسشویی نادیده گرفته نشود و در اولین اقدام نیز لباسشویی از برق جدا شود. بر اساس نکات گفته شده که به توضیح هریک پرداخته شده است می توان به این موضوع پی برد که کدام یک از قطعات ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. در این صورت می توانید از نمایندگی تعمیر لباسشویی دیجی تعمیرکار استفاده کنید .

برای شروع، قطعاتی که بیشتر اوقات باعث بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می شود لیست شده است. می توانید از طریق این لیست متوجه شوید که کدام قطعه ی ماشین لباسشویی تان نیاز به تعویض دارد.

3-۱- خرابی موتور ماشین لباسشویی

به دلیل اینکه از لباسشویی خیلی زیاد استفاده می شود و یا بیش از ظرفیت بار لباسشویی به آن لباس اضافه شده است ممکن است سیم پیچ لباسشویی آسیب ببیند و در نتیجه بوی سوختنی از آن خارج شود. در بعضی مواقع نیز سفت بودن بیش از حد تسمه باعث فشار آوردن به موتور می شود و بوی سوختنی منتشر می شود.

3-۲- تسمه لباسشویی

دیگ لباسشویی و پولی موتور به وسیله یک تسمه به یکدیگر متصل شده اند که بوی سوختنی می تواند از پاره شدن یا پوسیدگی این تسمه باشد. چنانچه تسمه پاره شده باشد و در جای مناسب خود قرار نگرفته باشد ساییدگی به دیگر قطعات باعث بوی سوختگی می شود.

3-۳- برد یا تایمر

گاهی اوقات ممکن است اتصالاتی در برد یا تایمر وجود داشته باشد که سوختن قطعات یا عایق بندی آنها باعث ایجاد بوی سوختگی می شود.

3-۴- المنت

خراب بودن برد یا تایمر حتی در زمانی که آبی داخل دیگ ماشین لباسشویی نیست باعث می شود که مثل زمان خشک کردن المنت در جریان مدار قرار بگیرد و شروع به داغ شدن کند، همین مسئله باعث می شود که بوی سوختنی به مشام برسد.

3-۵- لاستیک المنت

برای آب بندی کردن المنت در داخل دیگ اصلی لباسشویی یک لاستیک نصب شده است اگر اتصالی در المنت پیش بیاید و باعث داغ شدن المنت شود لاستیک می سوزد و باعث پخش شدن بوی سوختگی در فضا می شود.

4-لرزش بالای ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هنگام کار دچار ارتعاش و لرزش می شود اما گاهی اوقات لرزش ماشین لباسشویی بسیار زیاد می باشد که می تواند باعث اصطحلاک ماشین لباسشویی شود که در مرور زمان باعث از کار افتادگی ماشین لباسشویی می شود .در این صورت می بایست نسبت به تراز بودن پایه های ماشین لباسشویی اقدام نمایید و مطمعن شوید که تمامی پایه ها در یک سطح قرار دارند .

اگر بار لباسشویی شما نامتعادل باشد، باید درب لباسشویی را باز کنید و لباس ها را به صورت یکنواخت و متعادل بچینید. حتی ممکن است چندین بار مجبور شوید این کار را انجام دهید تا بار لباسشویی شما متعادل شود.

اگر بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی، در آن لباس بریزید، وزن زیاد می تواند باعث برهم خوردن تعادل لباسشویی شود. به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که باید مقداری کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا لباس ها بتواند آزادانه حرکت کنند.

این مقاله در ادامه تکمیل می شود و شما عزیزان نیز می توانید از تجربیات خود برایمان بگویید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۸
امیرعلی پوزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی