تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

دلایل نشتی آب یخچال چیست ؟

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹ ق.ظ

سلام ، من امیرعلی پوزشی ام و اومدم که در مورد یخچال فریزر و علت آب دهی اون بگم و تا جایی هم که من میدونم در مورد روش های حل این مشکل حرف بزنیم تا بتونیم حداقل از مشکل یخچال فریزر خودمون سر در بیاریم .

داستان از اینجا شروع شده بود که یه روزی نشسته بودم و دیدم که از زیر یخچال آب راه افتاده و تازه شروع بدبختی های من بود و به فکر افتادم که اگر این مشکل برای هر کس دیگه ایی هم رخ داد حداقل بتونه متوجه بشه که این مشکل از چیه !!

نشت آب یخچال، یکی از مشکلات شایعی است که کم اتفاق نمی‌افتد. علت نشتی آب یخچال و رفع آن بسته به شرایط، متفاوت است. با بررسی تک تک علت های به وجود آمدن این مسئله، راه حل هر کدام را بیان کنم تا هر چه سریع‌تر از تجمع آب زیر یخچال یا داخل آن رها شوید.

در نظر داشته باشید که علت آب دادن یخچال سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، اسنوا، امرسان، کنوود و دیگر برندها غالبا شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌کنیم و این مطلب تا حد زیادی می‌تواند شما را در رفع جمع شدن آب در یخچال یا زیر آن یاری کند. برای تعمیر یخچال فریزر می بایست ابتدا نسبت به نوع مشکل یخچال فریزر خود مطلع باشید تا بتوانید تعمیرکار یخچال فریزر را در جریان بگذارید .
در هنگام بروز چنین مشکلاتی می توانید برای تعمیر یخچال از تعمیرسرا ، کاراباما ، آچاره و آی پی امداد استفاده کنید .

1- خراب بودن لاستیک یخچال فریزر

یکی از دلایل جمع شدن آب زیر یخچال، مربوط به لاستیک درب یخچال است. هرگونه مواد غذایی یا گرد و خاک می‌تواند مانع محکم بسته شدن درب، افزایش چگالش و در نتیجه نشتی آب یخچال شود. اگر به دلیل خراب یا پوسیده بودن درزگیرهای درب، هوای بیرون وارد یخچال شود، باعث ایجاد رطوبت بیش از حد در یخچال فریزر شده و به این ترتیب منجر می‌شود آب اضافی به داخل سینی تخلیه ریخته و از آنجا به بیرون از یخچال و بر روی زمین سرریز کند.تعمیر یخچال فریزر با این روش را می بایست به تعمیرکاران بسپارید .

 

2- لوله تخلیه مسدود شده است

لوله تخلیه مسدود یکی از چند علت جمع شدن آب در یخچال است. سوراخ تخلیه در انتهای دیواره پشتی یخچال قرار دارد که چیزی شبیه به ناودان و یا V شکل است. این سوراخ می‌تواند با مواد غذایی مسدود شده باشد.

بر رفع انسداد این سوراخ، وسیله‌ای که تیز نبوده و قابلیت خمیدگی داشته باشد، بیابید و با دقت سوراخ مسدود شده را باز کنید. سپس مقداری مایع ضد عفونی کننده و گندزا درون آن ریخته و آلودگی‌ها را به طور کامل تمیز نمایید. تعمیر یخچال فریزری که لوله خروجی آن مسدود شده باشد را خود می توانید انجام دهید و تعمیر یخچال به راحتی می باشد .

 

3- یخ زدن مسیر خروجی آب

که بر اثر یخ زدن خروجی آب، آب حاصل از دیفراست در زیر جا میوه ای جمع می شود. باید برای حل این مشکل، باید کاور یخچال باز شود و قطعات دیفراست که شامل سنسور، المنت، ترموفیوز،اواپراتور و ترمودیسک می باشد، تست و بررسی شود تا مشکل برطرف پیدا و برطرف گردد. بهتر است این کار توسط تکنیسین تعمیر یخچال فریزر انجام گیرد.برای تعمیر یخچال در صورت وقوع این مشکل می بایست یخچال را خاموش کرده و صبر کنید تا تمام برفک های آن آب شود .

 

4- پوسیدگی لوله های یخچال

یکی دیگر از دلایل آب ریزی در ساید بای ساید ها پوسیدگی و زخمی شدن شلنگهای مدار آب میباشد که در اثر مجاورت با کمپرسور و قرار گرفتن در معرض گرما شلنگ خشک شده و میشکند وباعث آب دهی میشود گاهی هم در اثر جابجا کردن ساید بای ساید شلنگ زخمی یا قطع شده و مشکل ساز میشود.

دلیل دیگر اب ریزی در ساید بای ساید میتواند ناشی از نشتی آب از شیر برقی(پمپ آب) یا ایراد به وجود امده در پمپ آب باشد که میبایست مورد بررسی قرار گیرد.

یکی دیگر از دلایل آب دهی در ساید بای ساید ها میتواند ناشی از فیلترهای تصفیه آب باشد،بهتر است فیلترهای تصفیه اب ساید بای ساید در تاریخ مقرر و توسط تعمیرکار مجاز تعویض شود تا باعث خرابی ساید بای ساید نشود.

یکی دیگر از دلایل آب دهی در ساید بای ساید ها کمبود سرما میباشد که در این حالت یخ های ساخته شده و همچنین یخهای مواد غذایی شروع به آب شدن میشود و موجب آب ریزی از دستگاه ساید بای ساید میشود.توصیه میشود در چنین شرایطی اقدامات اولیه را انجام داده و در صورت نیاز با تعمیرگاه مجاز تماس حاصل فرمایید تا با اولین تماس شما تعمیرکاران در اسرع وقت خود را به خانه و یا محل کار شما برسانند.

 

5- خرابی سیستم دیفراست یخچال فریزر

اگر آب در زیر جامیوه‌ای و کف یخچال فریزر جمع می‌شود، مشکل از خرابی قطعات سیستم دیفراست می‌باشد. برای رفع این مشکل باید قطعات دیفراست را بررسی و تعویض کنید.

این قطعات شامل المنت، ترمودیسک، سنسور، ترموفیوز و اواپراتور می‌باشد.

اگر خودتان درزمینه تعویض قطعات تجربه‌ای ندارید، توصیه می‌کنیم که حتماً انجام این کار را به یک تکنسین تعمیر یخچال فریزر بسپارید.

 

6- یخساز یا آبسردکن یخچال

اتصالات لوله های آب به یخساز یخچال می تواند شل شود، همچنین پیچ و مهره‌ها به مرور دچار فرسودگی و ترک‌خوردگی می‌شوند که این دو موضوع منجر به نشت آب در زیر یخچال و فریزر می‌شوند. شلنگ های پلاستیکی نیز می‌توانند ترک بخورند، سوراخ شوند یا تحت فشار دچار پیچ‌خوردگی شوند که در نهایت باعث نشت آب و جمع شدن آب در یخچال می‌شود. اگر نشت آب از قسمت زیر جلوی یخچال یا پشت آن است و مشکل از سینی تخلیه نبوده است، لوله آب منتهی به یخساز را که معمولا در قسمت بیرونی یخچال قرار دارد، از لحاظ وجود نشانه های رطوبت بررسی کنید. اگر مشکل از شلنگ یخساز یا آبسردکن باشد، آب از آن چکه می‌کند و به کف آشپزخانه جاری می‌شود.تعمیر این بخش از یخچال فریزر را حتما به تعمیرکاران بسپارید .

 

7- خراب شدن و نشتی فیلتر آب یخچال

یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی که باعث تجمع آب زیر یخچال ها می شود امکان خراب شدن و یا نشتی داشتن فیلتر آب است. فیلتر یخچال از قطعات مصرفی می باشد و بعد از مدتی نیاز هست که تعویض شوند تا دچار رسوب گرفتگی نشوند و خراب نشوند. رسوباتی که در فیلتر آب یخچال تجمع می کنند باعث می شوند به مرور زمان شلنگ فیلتر ترک برداشته و خراب شود و در صورتی که سریعا مشکل شلنگ رفع نشود می تواند مشکلات جدی تری علاوه بر تجمع آب برای یخچال به وجود بیاورد. بنابراین باید به صورت مرتب و مستمر فیلتر آب چک شود و در صورت نیاز تعویض و جایگزین شود. فیلترهای آب معمولا عمری بیشتر از ۶ ماه ندارند و باید تعویض شوند.

 

عوامل دیگر خرابی و آب دهی یخچال فریزر

8- خرابی المنت

9- خرابی ترموفیوز

10- خرابی برد الکتریکی

 

در صورت بروز هر یک از مشکلات فوق برای یخچال فریزر خود با هر برندی می بایست اقدام به تعمیر یخچال فریزر خود کنید و از تعمیرگاهان مجاز و نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کمک بخواهید .

تعمیرگاهان مجاز تعمیر یخچال در تهران 

گروه های زیادی برای تعمیرات یخچال وجود دارد که شما می توانید از لیتس زیر برای تعمیر یخچال خود استفاده کنید :
 

1- تعمیر یخچال تعمیرسرا

2- تعمیر یخچال کاراباما

3- تعمیر یخچال آی پی امداد 
4- تعمیر یخچال سرویس کاران

5- تعمیر یخچال دیجی تعمیرکار

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۰۹
امیرعلی پوزشی

نظرات  (۱)

سایت خیلی خوبی دارید

امیدوارم موفق باشید

پاسخ:
ممنونم از نظرتون 
خوشحال میشیم که در حد امکان معرف ما باشید 
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی