تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

سلام و روز بخیر، من امیرعلی پوزشی هستم و با یک مقاله دیگر از سری مقالات تعمیرات لوازم خانه و بیان ایرادات و مشکلات رایج لوازم خانه در خدمت شما هستم. در این وبلاگ می خواهم در مورد ایرادات و مشکلات رایج انواع لوازم خانه صحبت کنم تا شاید حداقل متوجه این مورد باشیم که دستگاه خانه ما چه مشکلاتی دارد و آیا نیاز به تعمیر دستگاه می باشد یا خیر ! در صورت لزوم برای تعمیر ماکروفر می توانید از tamirsara، ipemdad، achareh و khedmatazma استفاده کنید.

امروز و با کمک سایت خدمات در محل  repairman به فکر افتاده ایم که در مورد ایرادات رایج ماکروفر صحبت کنیم و در مورد یکی از مطرح ترین برند های ماکروفر یعنی ماکروفر سامسونگ صحبت خواهیم کرد.

داستان تعمیر ماکروفر از کجا آمد ؟

در خانه نشسته بودیم و نزدیک ناهار شد که هیچی تو خونه نداشتم و از پیتزایی که دیشب خریده بودم یه مقدار مونده بود و تصمیم گرفتم که همونو داغ کنم و دوباره داغ کنم چون حوصله غذا درست کردن و خریدن نداشتم.

پیتزا رو که از یخچال برداشتم، گذاشتم داخل ماکروفر که داغ بشه و وقتی که دکمه رو زدم که روشن بشه ، یهو تمام برق های خونه رفت و فیوز پریده بود و این جا بود که فهمیدم که ماکروفر خونه خراب شده و نیاز به تعمیر ماکروفر داره اما چرا اخه ؟!

این جا بود که رفتم سرچ کردم تو گوگل و از دلایل خرابی ماکروفر جویا شدم و به یه سری از دلایل خرابی ماکروفر رسیدم و خواستم که باهم دیگه به اشتراک بزاریم پس همراه من باشید :

مشکلات ماکروفر و دلایل خرابی

1- جرقه زدن ماکروفر

آیا ماکروفر جرقه می‌زند؟ اگر ماکروفر در پروسه آشپزیتان حضوری همیشگی دارد پس شما هم با جرقه زدن ماکروفر آشنا هستید. جرقه زدن ماکروفر یکی از مشکلات رایج این دستگاه بوده و به معنی خراب شدن آن نیست. اگر ماکروفر شروع به جرقه زدن کرد:

  1. دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
  2. محتویات درون ماکروفر را بررسی کنید و با غذایی که درون آن گذاشته‌اید شروع کنید.
  3. ظروف فلزی و آلومینیومی اگر درون ماکروفر قرار بگیرند جرقه ایجاد می‌کنند.
  4. اگر خوراک‌های نیمه آماده را درون دستگاه می‌گذارید، لبه‌های ظروف آنها را نگاه کنید تا اثری از فلز نباشد.

اتصال، سوختگی دیود و همچنین از بین رفتن رنگ دیواره‌های دستگاه نیز می‌تواند باعث جرقه در ماکروفر شود. این جرقه‌ها در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و ممکن است باعث سوختن و یا آتش گرفتن وسیله شوند.

2-  روشن نشدن ماکروفر

روشن نشدن ماکروفر یکی از دلایل زیر را می تواند داشته باشد :

  1. اشکال در پریز برق
  2. اشکال در دوشاخه
  3. استفاده از سه راهی
  4. فعال بودن قفل کودک

انواع راه حل برای رفع این مشکل

  1. ابتدا در صورت عدم تجربه قبلی جهت روش استفاده از ماکروفر، به دفترچه راهنمای ماکروفر رجوع کنید.
  2. برای چک کردن پریز برق، دستگاه دیگری را به همان پریز بزنید تا از سلامت پریز مطمئن شوید.
  3. برای اتصال جریان برق به ماکروفر از سه راهی نباید استفاده کرد و دستگاه باید مستقیما به پریز متصل شود.
  4. در صورتی که با انتخاب هر کلید پیغام را مشاهده کردید به معنی فعال بودن قفل کودک می باشد و باید کلید stop/clear را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا از حالت قفل کودک خارج شود.
  5. در صورتی که بعد از چک کردن موارد بالا باز هم ماکروفر روشن نشد، بهتر است با مرکز تعمیرات ماکروفر تماس گرفته و عیب یابی ماکروفر را به کارشناس تعمیرات بسپارید.

3- ماکروفر غذا را گرم نمی کند

بهترین راه برای تشخیص اینکه ماکروفر شما به طور صحیح گرم می شود، آزمایش آن با یک فنجان آب است. با استفاده از لیوان یا ظرف مخصوص ماکروفر، یک فنجان آب داخل ماکروفر بگذارید و حدود 30 ثانیه آن را روشن کنید.

با استفاده از میت فر یا محافظ، لیوان را برداشته و آب را با دقت تست کنید تا ببینید گرم شده است یا خیر، مواظب باشید که انگشت یا دست خود را نسوزاند.

اگر داغ نیست، روند را تکرار کنید و دوباره بررسی کنید. اگر آب بعد از دو یا سه بار آب گرم نشود، ماکروفر شما ایراد پیدا کرده است. علت این امر چندین چیز می تواند باشد، از جمله:

  • یک دیود خراب
  • خازن ها و ترانسفورماتورهای با ولتاژ بالا سوخته اند
  • محافظ حرارتی (ترمو پروتکتور) بیش از حد گرم شده است

4- ماکروویو در بین کار خاموش می شود

اگر در طول مدت گرم کردن دستگاه خاموش می شود. در برخی موارد، ماکروویو یک زمان کوتاهی روشن شده و بعد مجدداً خاموش می شود. اگر دستگاه شما بعد از چند ثانیه کار کردن از کار می افتد، این واقعا کلافه کننده است زیرا آن کاری را که میخواستیم در طول مدت دلخواه انجام نداده است.

علت:

  • عمده ترین دلیل مربوط به این مشکل مسئله قفل درب است که خراب شده.
  • یک قفل درب معیوب می تواند باعث این مشکل بشود، و متوجه خواهید شد که دستگاه بعد از سه ثانیه خاموش میگردد.
  • فن موتور معیوب، ترانسفرمر و یا یک تاچ پد خراب هم می تواند علت این خاموش شدن باشند.
  • می تواند به علت قطعات قدیمی مانند سوئیچ ها و یا خازن باشد که به علت مصرف مکرر خراب شده اند.

ماکروفر سامسونگ

یکی از برندهای معروف ماکروفر مربوط به ماکروفرهای سامسونگ می باشد که می تواند ایرادات بالا را داشته باشد و در این بین نیز می تواند ایرادات دیگری نیز داشته باشد و در ادامه به بررسی یک سری از قطعاتی که در ماکروفرهای امسونگ به مشکل میخورند صحبت خواهیم نمود.

علت خرابی ماکروفر سامسونگ شما چه قطعاتی هستند؟

در صورت کار نکردن کلی دستگاه، اولین مظنون خرابی، فیوز ماکروفر سامسونگ خواهد بود! اگر ماکروفر شما دمای کافی برای پخت و پز و گرم کردن غذا ندارد، احتمالا دیودهای ولتاژ بالا و مگنترون ماکروفر آسیب دیده است! نقص در سوئیچ های درب نیز معمولا باعت بروز مشکلاتی مثل خاموش شدن ماکروفر بعد از شروع چند ثانیه ای می شود! 

همچنین مشکلاتی مثل عدم چرخش سینی معمولا به دلیل خرابی موتور چرخش و خاموش شدن ناگهانی و یا کار نکردن نمایشگر ماکروفر سامسونگ، به نقص در برد اصلی دستگاه باز می گردد! در صورتی که با این مشکلات و یا خرابی های دیگر در ماکروفر سامسونگ دست و پنجه نرم می کنید، میتوانید از تعمیرات ماکروفر سامسونگ  استفاده کنید.

سایت هایی مانند آی پی امداد، تعمیرسرا و کاراباما برای تعمیرات ماکروفر، خدمات ارائه می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۰ ، ۱۹:۵۶
امیرعلی پوزشی

سلام ، من امیرعلی پوزشی ام و اومدم که در مورد یخچال فریزر و علت آب دهی اون بگم و تا جایی هم که من میدونم در مورد روش های حل این مشکل حرف بزنیم تا بتونیم حداقل از مشکل یخچال فریزر خودمون سر در بیاریم .

داستان از اینجا شروع شده بود که یه روزی نشسته بودم و دیدم که از زیر یخچال آب راه افتاده و تازه شروع بدبختی های من بود و به فکر افتادم که اگر این مشکل برای هر کس دیگه ایی هم رخ داد حداقل بتونه متوجه بشه که این مشکل از چیه !!

نشت آب یخچال، یکی از مشکلات شایعی است که کم اتفاق نمی‌افتد. علت نشتی آب یخچال و رفع آن بسته به شرایط، متفاوت است. با بررسی تک تک علت های به وجود آمدن این مسئله، راه حل هر کدام را بیان کنم تا هر چه سریع‌تر از تجمع آب زیر یخچال یا داخل آن رها شوید.

در نظر داشته باشید که علت آب دادن یخچال سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، اسنوا، امرسان، کنوود و دیگر برندها غالبا شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌کنیم و این مطلب تا حد زیادی می‌تواند شما را در رفع جمع شدن آب در یخچال یا زیر آن یاری کند. برای تعمیر یخچال فریزر می بایست ابتدا نسبت به نوع مشکل یخچال فریزر خود مطلع باشید تا بتوانید تعمیرکار یخچال فریزر را در جریان بگذارید .
در هنگام بروز چنین مشکلاتی می توانید برای تعمیر یخچال از تعمیرسرا ، کاراباما ، آچاره و آی پی امداد استفاده کنید .

1- خراب بودن لاستیک یخچال فریزر

یکی از دلایل جمع شدن آب زیر یخچال، مربوط به لاستیک درب یخچال است. هرگونه مواد غذایی یا گرد و خاک می‌تواند مانع محکم بسته شدن درب، افزایش چگالش و در نتیجه نشتی آب یخچال شود. اگر به دلیل خراب یا پوسیده بودن درزگیرهای درب، هوای بیرون وارد یخچال شود، باعث ایجاد رطوبت بیش از حد در یخچال فریزر شده و به این ترتیب منجر می‌شود آب اضافی به داخل سینی تخلیه ریخته و از آنجا به بیرون از یخچال و بر روی زمین سرریز کند.تعمیر یخچال فریزر با این روش را می بایست به تعمیرکاران بسپارید .

 

2- لوله تخلیه مسدود شده است

لوله تخلیه مسدود یکی از چند علت جمع شدن آب در یخچال است. سوراخ تخلیه در انتهای دیواره پشتی یخچال قرار دارد که چیزی شبیه به ناودان و یا V شکل است. این سوراخ می‌تواند با مواد غذایی مسدود شده باشد.

بر رفع انسداد این سوراخ، وسیله‌ای که تیز نبوده و قابلیت خمیدگی داشته باشد، بیابید و با دقت سوراخ مسدود شده را باز کنید. سپس مقداری مایع ضد عفونی کننده و گندزا درون آن ریخته و آلودگی‌ها را به طور کامل تمیز نمایید. تعمیر یخچال فریزری که لوله خروجی آن مسدود شده باشد را خود می توانید انجام دهید و تعمیر یخچال به راحتی می باشد .

 

3- یخ زدن مسیر خروجی آب

که بر اثر یخ زدن خروجی آب، آب حاصل از دیفراست در زیر جا میوه ای جمع می شود. باید برای حل این مشکل، باید کاور یخچال باز شود و قطعات دیفراست که شامل سنسور، المنت، ترموفیوز،اواپراتور و ترمودیسک می باشد، تست و بررسی شود تا مشکل برطرف پیدا و برطرف گردد. بهتر است این کار توسط تکنیسین تعمیر یخچال فریزر انجام گیرد.برای تعمیر یخچال در صورت وقوع این مشکل می بایست یخچال را خاموش کرده و صبر کنید تا تمام برفک های آن آب شود .

 

4- پوسیدگی لوله های یخچال

یکی دیگر از دلایل آب ریزی در ساید بای ساید ها پوسیدگی و زخمی شدن شلنگهای مدار آب میباشد که در اثر مجاورت با کمپرسور و قرار گرفتن در معرض گرما شلنگ خشک شده و میشکند وباعث آب دهی میشود گاهی هم در اثر جابجا کردن ساید بای ساید شلنگ زخمی یا قطع شده و مشکل ساز میشود.

دلیل دیگر اب ریزی در ساید بای ساید میتواند ناشی از نشتی آب از شیر برقی(پمپ آب) یا ایراد به وجود امده در پمپ آب باشد که میبایست مورد بررسی قرار گیرد.

یکی دیگر از دلایل آب دهی در ساید بای ساید ها میتواند ناشی از فیلترهای تصفیه آب باشد،بهتر است فیلترهای تصفیه اب ساید بای ساید در تاریخ مقرر و توسط تعمیرکار مجاز تعویض شود تا باعث خرابی ساید بای ساید نشود.

یکی دیگر از دلایل آب دهی در ساید بای ساید ها کمبود سرما میباشد که در این حالت یخ های ساخته شده و همچنین یخهای مواد غذایی شروع به آب شدن میشود و موجب آب ریزی از دستگاه ساید بای ساید میشود.توصیه میشود در چنین شرایطی اقدامات اولیه را انجام داده و در صورت نیاز با تعمیرگاه مجاز تماس حاصل فرمایید تا با اولین تماس شما تعمیرکاران در اسرع وقت خود را به خانه و یا محل کار شما برسانند.

 

5- خرابی سیستم دیفراست یخچال فریزر

اگر آب در زیر جامیوه‌ای و کف یخچال فریزر جمع می‌شود، مشکل از خرابی قطعات سیستم دیفراست می‌باشد. برای رفع این مشکل باید قطعات دیفراست را بررسی و تعویض کنید.

این قطعات شامل المنت، ترمودیسک، سنسور، ترموفیوز و اواپراتور می‌باشد.

اگر خودتان درزمینه تعویض قطعات تجربه‌ای ندارید، توصیه می‌کنیم که حتماً انجام این کار را به یک تکنسین تعمیر یخچال فریزر بسپارید.

 

6- یخساز یا آبسردکن یخچال

اتصالات لوله های آب به یخساز یخچال می تواند شل شود، همچنین پیچ و مهره‌ها به مرور دچار فرسودگی و ترک‌خوردگی می‌شوند که این دو موضوع منجر به نشت آب در زیر یخچال و فریزر می‌شوند. شلنگ های پلاستیکی نیز می‌توانند ترک بخورند، سوراخ شوند یا تحت فشار دچار پیچ‌خوردگی شوند که در نهایت باعث نشت آب و جمع شدن آب در یخچال می‌شود. اگر نشت آب از قسمت زیر جلوی یخچال یا پشت آن است و مشکل از سینی تخلیه نبوده است، لوله آب منتهی به یخساز را که معمولا در قسمت بیرونی یخچال قرار دارد، از لحاظ وجود نشانه های رطوبت بررسی کنید. اگر مشکل از شلنگ یخساز یا آبسردکن باشد، آب از آن چکه می‌کند و به کف آشپزخانه جاری می‌شود.تعمیر این بخش از یخچال فریزر را حتما به تعمیرکاران بسپارید .

 

7- خراب شدن و نشتی فیلتر آب یخچال

یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی که باعث تجمع آب زیر یخچال ها می شود امکان خراب شدن و یا نشتی داشتن فیلتر آب است. فیلتر یخچال از قطعات مصرفی می باشد و بعد از مدتی نیاز هست که تعویض شوند تا دچار رسوب گرفتگی نشوند و خراب نشوند. رسوباتی که در فیلتر آب یخچال تجمع می کنند باعث می شوند به مرور زمان شلنگ فیلتر ترک برداشته و خراب شود و در صورتی که سریعا مشکل شلنگ رفع نشود می تواند مشکلات جدی تری علاوه بر تجمع آب برای یخچال به وجود بیاورد. بنابراین باید به صورت مرتب و مستمر فیلتر آب چک شود و در صورت نیاز تعویض و جایگزین شود. فیلترهای آب معمولا عمری بیشتر از ۶ ماه ندارند و باید تعویض شوند.

 

عوامل دیگر خرابی و آب دهی یخچال فریزر

8- خرابی المنت

9- خرابی ترموفیوز

10- خرابی برد الکتریکی

 

در صورت بروز هر یک از مشکلات فوق برای یخچال فریزر خود با هر برندی می بایست اقدام به تعمیر یخچال فریزر خود کنید و از تعمیرگاهان مجاز و نمایندگی تعمیر یخچال فریزر کمک بخواهید .

تعمیرگاهان مجاز تعمیر یخچال در تهران 

گروه های زیادی برای تعمیرات یخچال وجود دارد که شما می توانید از لیتس زیر برای تعمیر یخچال خود استفاده کنید :
 

1- تعمیر یخچال تعمیرسرا

2- تعمیر یخچال کاراباما

3- تعمیر یخچال آی پی امداد 
4- تعمیر یخچال سرویس کاران

5- تعمیر یخچال دیجی تعمیرکار

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۱۹
امیرعلی پوزشی

سلام دوباره به همه دوستان :) یه روزی خونه نشسته بودم تا اینکه دیدم یه سری صداهای عجیب از یخچال میاد ، انگار که یه اسب داره یورتمه میره و بعدش یجوری بود که یه سره داشت کار میکرد و بعد از مدت طولانی خاموش شد و دوباره طبق روال خودش یخچال فریزر ما کار کرد ولی هربار که میخواست استارت کنه یه لگد میزد :)

یخچال فریزر ما داشت کار میکرد و ما هم بیخیال صدا شده بودیم و بعد چند ماه یهو خاموش شد و برای تعمیر یخچال فریزر یه اقایی اومد و گفت که باید زودتر اقدام میکردید تا با هزینه کمتر تعمیر میشد و اشتباه ما اینجا بود که بیخیال بودیم و کلا هم خانواده خجسته ایی هستیم :)

اونروز بود که رفتم یه سرچی زدم و دلایل صداهای یخچال رو پیدا کردم و خواستم اینجا هم اشتراک بزارم تا هروقت یخچالتون صدا داد اول یه تحقیقی بکنید و بعدش هم سریع برای تعمیر یخچال فریزر دست بجنبونید !

 

1- صدای بلند از پره های فن اپراتور یخچال

 

در صورتی که یخچال فریزر ضدیخ شما تولید صدای بلند می کند یا وزوز می کند،احتمالا به این معنی است که پره های آن صدمه دیده است.فن اپراتور هوا را دور سیم پیچی های اپراتور به چرخش در می آورد تا آن را خنک کند. اولین علت صدا دادن یخچال رو گفتیم ، بریم سراغ بعدی !

 

2- پره‌های فن‌های اجزای مختلف یخچال

 

دومین علت صدا دادن یخچال فریزر این است که مشکل داشتن پره‌های فن‌های موجود در یخچال یکی از شایع‌ترین عواملی است که می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد در یخچال شود.

فن‌ها به طور کلی قطعاتی هستند که برای خنک شدن قسمت‌های مختلف یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت شکستن و خم شدن این پره‌ها و یا عملکرد نادرست آن‌ها به هر علتی، این قطعات باعث ایجاد سر و صدای زیادی می‌شوند. خوشبختانه چنان‌چه خراب بودن پره‌ها علت صدای یخچال باشد، می‌توان با هزینه‌ی نسبتاً کمی آن‌ها را تعمیر یا تعویض کرده و مشکل را برطرف نمود.

 

3- موتور فن کندانسور یخچال فریزر

 

کندانسور یکی از اجزای یخچال است که وظیفه‌ی خنک کردن گاز مبرد یا همان گاز یخچال، برای خنک نگاه داشتن قسمت داخلی آن، را بر عهده دارد. در بسیاری از یخچال‌ها از فن برای خنک کردن کندانسور استفاده می‌شود.

موتور این فن که معمولاً در قسمت زیرین یخچال تعبیه می‌گردد، ممکن است بر اثر عواملی مانند کثیف شدن بیش از اندازه‌، به درستی کار نکند یا حتی به کلی از کار بیفتد. فن یکی از دلایل صدا دادن یخچال هست !

چنان‌چه علت صدای یخچال خراب بودن موتور فن کندانسور باشد، معمولاً نشانه‌های دیگری نیز همزمان با صدای زیاد یخچال مشاهده خواهند شد. نشانه‌هایی که خبر از خراب بودن موتور فن کندانسور می‌دهند شامل روشن و خاموش شدن مکرر یخچال در فواصل زمانی کوتاه، تجمع آب زیر یخچال و … هستند.

درصورت مشاهده‌ی این نشانه‌ها همزمان با صدای زیاد یخچال لازم است تا این قسمت از یخچال توسط تعمیرکار متخصص کاملاً تمیز شود یا در صورت لزوم قطعه‌ای نو را جایگزین قطعه‌ی آسیب دیده کرد.

 

4- بست، لرزه گیر و سایر اجزای موتور یخچال

 

در ادامه علل سر و صدای یخچال می توان به لرزه گیرها، بست های پلاستیکی محافظ و سایر اجزای موتور یا کمپرسور اشاره کرد. معمولا موتور یخچال دارای محافظ بوده و به کمک تعدادی بست و لرزه گیر به بدنه یخچال پیچ می شود. به مرور زمان و به دلیل استهلاک کارکرد یخچال بست ها و لرزه گیرها ساییده شده و ممکن است کنده شوند. درنتیجه موتور در حین کار با لرزش بیشتری همراه بوده که به تولید صدای بلندتری نیز می انجامد.

 

5- صدای تق تق یخچال فریزر

 

لوله های داخلی یخچال را به وسیله تزریق فوم در داخل بدنه محکم می کنند. گاهی به دلیل جدا شدن لوله ها از فوم، جنس بد لوله ها و یا فوم، سر و صدای تق تق مانندی از یخچال به گوش می رسد که اصطلاحا به قولنج شکستن یخچال معروف است.

این صدا طبیعی و به دلیل انقباض و انبساط لوله های یخچال است، اما گاهی می تواند بلند و آزار دهنده باشد. متاسفانه در اکثر موارد راه حلی برای رفع این صدای یخچال وجود ندارد چرا که به داخل بدنه و لوله های داخلی مربوط است، در برخی موارد هم اقداماتی را برای کاهش سر و صدای یخچال می توان انجام داد.

 

6- درگیر شدن پروانه و شفت فن یخچال فریزر

 

درگیر شدن پروانه و شفت فن میتواند منجر به صدای زیاد در یخچال فریزر شما شود که در ادامه به رفع این مشکل پرداخته ایم.

فن ؛ از میل شفت ، آرمیچر و پروانه تشکیل شده است.

وظیفه پره فن خنک کردن موتور و سیم پیچی آن است.

شفت میله ای است که پروانه را به چرخش در میاورد.

این پره ها از جنس لاکی هستند و با کمی خشک شدن ممکن است بشکنند و خرد شوند و یا با کمی نا هموار بودن یخچال امکان دارد به درستی کار نکنند.

در هر صورت از عمده دلایل صدای یخچال فریزر مشکل پره فن است.

برای تعمیر ؛ موتور یخچال را باز کنید و پروانه های فن را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

همچنین به مرور زمان میل شفت باعث لغزش میشود که در نهایت منجر به علت صدای زیاد در یخچال فریزر میشود.

موقعی که میل شفت آسیب ببیند ؛ فن را باید تعویض نمایید.

 

7- اتصالات موتور یخچال شل شده

 

موتور یخچال بر روی بدنه و پایه‌ی یخچال سوار می‌شود و معمولا یک محافظ که آن را در مقابل هر گونه ضربه محافظت کند. کمپرسور بر روی لرزه گیرهایی لاستیکی سوار می‌شوند که لرزش‌های موتور را بگیرند و اجازه تولید صدا را ندهند. ولی در هر صورت موتور یخچال در هنگام کار کمی لرزش را دارد اما وقتی این اتصالات در جای خود محکم باشند نباید صدای اضافی از یخچال شنیده شود.

در صورت شل شدن پیچ‌ها و یا خراب شدن لرزه گیرها، صدای‌های اضافه از موتور شنیده می‌شود. اتصالات و لرزگیره‌ها را بررسی کنید در صورت خشک شدن لرزگیرهای لاستیکی آن‌ها را تعویض کنید.

این موارد که توضیح دادیم از عوامل اصلی صدای یخچال فریزر است ولی دلایل دیگری مانند نصب غیراصولی و تراز نبودن صحیح یخچال باعث صدا‌های اضافه یخچال می‌شوند.

ما توصیه می‌کنیم برای رفع صدای یخچال اگر شما اطلاعات کامل فنی ندارید از  کمک بگیرید تا در اسرع وقت با بهترین کیفیت و هزینه مناسب علت صدای یخچال را تشخیص و رفع عیب نمایند.

 

8- صدای وزوز یخچال فریزر

 

صدای وزوز ملایم یا نویز کار کردن موتور یخچال معمولا طبیعی است و اغلب صدای اجرای کمپرسور است و مربوط به جریان گازی است که سیستم تبریدی را به کار می‌اندازد.

در واقع این باید مایه‌ی نگرانی باشد اگر هرگز صدای وزوز ملایمی را نمی‌شنوید، زیرا اغلب این موضوع نشانه‌ی خرابی است. اما برخی از یخچال‌های فریزر بسیار بی‌صدا هستند و نکته مهم این است که یخچال فریزر به درستی در حال خنک کردن است.

در یخچال فریزرهای جدیدتر اکنون چیزی داریم که با عنوان «کمپرسورهای خطی» شناخته می‌شود، این کمپرسورها برخلاف نمونه‌های قدیمی‌ترشان که تنها در دو حالت کلی خاموش یا روشن می‌بودند، در این مدل ها دائمنا روشن هستند فقط دورشان کم و زیاد می شود مانند یک سوئیچ دیمر کم و زیاد می شود، این کمپرسورها مصرف انرژی کمتری دارند و صدای آنها کمتر است. نکته منفی آن این است که خیلی گران‌تر هستند.

 

یخچال فریزر خیلی مهمه و اگر فکر میکنید که هر کدام از این عوامل باعث ایجاد صدای یخچال شما شده پس باید به فکر تعمیر یخچال فریزر خودتون باشید . اگر به مورد دیگه ایی هم برای صدا دادن یخچالتون رخ داده که کامنت کنید و اطلاعاتمون رو کامل کنیم .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۰ ، ۲۱:۱۵
امیرعلی پوزشی

در زمان گذشته و قبل از روی کار آمدن شرکت های معتبر در زمینه تولید محصولات برقی، افراد برای انجام کار ها بسیار سختی و مشقت می کشیدند. اما با تولید محصولات با کیفیت برقی نظیر یخچال، کولر و جاروبرقی که نسبت به وسایل های دیگر کاربرد بیشتری دارند، سختی این مشکلات حل شد و افراد با راحتی بیشتری زندگی می کردند.

یکی از کارهایی که برای انسان ها سخت بود، نگه داری مواد غذایی بود. بیشتر مواد غذایی برای اینکه کپک نزنند و اصطلاحا خراب نشوند، باید در دمای پایین قرار بگیرند.

یخچال ها این مشکل را حل کردند. یخچال ها به کمک قطعاتی نظیر کمپرسور، اواپراتور و ترموستات که در ساختارشان قرار دارد، می توانند وظیفه تازه نگه داشتن مواد غذایی را به خوبی انجام دهند.

در این مقاله قصد داریم عیب ها، مشکلات و ارور هایی که برای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش رخ می دهد را مورد بررسی قرار دهیم و علت اصلی و راه حل مشکل را بررسی کنیم. اگر نیاز به خدمات داشتید، می توانید از تعمیر یخچال تیم دیجی تعمیرکار استفاده کنید.

 

 

عیب یابی و مشکلات متداول یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

 

  1. دلایل شنیدن صدا در یخچال بوش:

 

یکی از مهمترین مواردی که افراد می توانند با توجه به آن به خرابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش پی ببرند، صدایی است که از دستگاه شنیده می شود.

صداهایی که از یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش شنیده می شود شامل دو دسته است که یک دسته صداهای معمولی و دسته دیگر صداهای غیر معمولی و غیر طبیعی می باشد.

 معمولا صدایی که از یخچال شنیده می شود، شامل فعالیت کمپرسور می باشد. این صدا معمولا به شکل نویز . با صدای Brr شنیده می شود. اگر افراد با این صدا برخورد کردند، نگرانی نداشته باشند، زیرا دستگاه در شرایط عادی فعالیت خود قرار دارد. از دیگر صداهایی که برای یخچال عادی است می توان به صدای قل قل یا پاشش گاز اشاره کرد.

اگر یخچال بر روی سطحی صاف قرار نداشته باشد، بدنه بیرونی آن صدایی ایجاد می کند. یکی دیگر از صداهایی که امکان دارد از یخچال و بخصوص بخش فریزر آن شنیده شود، زمانی است که آبی را در داخل فریزر برای ایجاد یخ قرار داده می شود و فریزر فرآیند یخ سازی را انجام می دهد. این مجموعه صداهایی که بیان شد، عادی است و یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش نیازی برای تعمیر ندارد.

یکی دیگر از صداهای یخچال، صدای فش فش فن داخلی یا اواپراتور آن می باشد، اگر این صدا در حالت معمول خود باشد مشکلی دستگاه را تهدید نمی کند، اما اگر این صدا بسیار بلند شود و از حالت معمول خود خارج شود، دستگاه نیاز به تعمیر دارد.

برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می شود تا هر چند وقت یک بار به فن اواپراتور رسیدگی شود تا از خشک شدن و صداهای غیر طبیعی آن جلوگیری شود. یکی دیگر از دلایل صداهای غیر طبیعی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش که جز مهمترین آن ها می باشد، صدای غیر طبیعی در لوله های کندانسور و کمپرسور است.

 کمپرسور و کندانسور در تولید سرمای یخچال مهمترین نقش را دارند؛ به گونه ای که گاز مبرد که توسط کمپرسور تحت فشار قرار می گیرد، و در این حالت گاز دارای گرما و فشار زیادی می باشد، کمپرسور گاز فشرده شده را به درون کندانسور انتقال می دهد و در لوله های کندانسور این گاز حرارت خود را به محیط پس می دهد.

 

 در این حالت پیشنهاد می شود تا کندانسور را به کمک جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غباری که بر روی آن نشسته است باعث صدای غیر طبیعی نشود، اما اگر مشکل از کمپرسور بود، سریعا با متخصصان مرکز امدادینو تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را حل نمایند. یکی دیگر از صداهای غیر طبیعی یخچال به علت تزریق گاز بیش از حد از اواپراتور و یا خمیدگی لوله های مویی می باشد. برای حل این مشکل نیز وجود فرد تعمیرکار برای تعمیر یخچال بوش دارد نیاز است.

 

  1. دلایل روشن نشدن یخچال بوش:

 

یکی دیگر از مشکلات متداولی که ممکن است برای یخچال ها پیش بیاید، روشن نشدن آن ها می باشد. روشن نشدن یخچال می تواند به ساختار درونی خود یخچال مرتبط باشد یا به سیم کشی محلی که دستگاه در آن قرار می گیرد. در ادامه به بررسی مهم ترین دلایل روشن نشدن یخچال فریزر ساید بای ساید بوش خواهیم پرداخت:

 

مشکل فیوز و سیم کشی:

 

هنگامی که یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش را برای اولین بار به پریز متصل کردیم، اگر دستگاه روشن نشد، باید سیم کشی، فیوز و پریز را بررسی کنیم، زیرا محتمل ترین دلیلی که می تواند از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند، خرابی در سیم کشی می باشد.

 

مشکل کمپرسور:

 

اگر پس از بررسی سیم کشی و فیوز ها از سالم بودن آن ها اطمینان کافی پیدا شد، باید به بررسی کمپرسور یخچال فریزر پرداخت. در بحث عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش باید به این نکته توجه داشته باشید که مهم ترین علت روشن نشدن دستگاه، کمپرسور می باشد. کمپرسور نقش موتور را در یخچال ایفا می کند.

 

 این قطعه که در فشرده کردن گاز مبرد و حرکت آن در دستگاه و تولید سرما نقش بسزایی دارد، که با توجه به وظیفه ای که دارد، اگر اختلالی در کار آن به وجود آید، باعث از کار افتادن دستگاه می شود. یکی از روش های تست خرابی کمپرسور در بحث عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش، چک کردن نمایشگر است. اگر با باز کردن در، نمایشگر روشن شود، اما کمپرسور روشن نشود، مطمئنا مشکل از کمپرسور یا قطعه ای مثل رله اووردلود است که باید توسط افراد متخصص بررسی گردد. البته اگر باز کردن درب یخچال، نمایشگر و کمپرسور روشن نشدند، مشکل از قطعات دیگر است.

 

خرابی برد الکترونیکی:

 

یکی دیگر از دلایل رایجی که باعث روشن نشدن یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می شود، خرابی برد الکترونیکی دستگاه می باشد. برد هر دستگاه برقی نقش مغز متفکر آن دستگاه را دارد و با دستورات الکترونیکی که به هر قطعه دستگاه برقی می فرستد می تواند کارها و وظایف آن را کنترل کند. یکی از مواردی که باعث خرابی در برد و در نهایت روشن نشدن یخچال می انجامد، نوسانات برق است که با کاهش یا افزایش ناگهانی جریان برق می تواند به هر قطعه الکترونیکی دستگاه که مهم ترین آن برد است، صدمات جدی برساند.

 

حالت دمو یا نمایشگاهی:

 

بعد از اینکه تکنسین ها و متخصصین نصب یخچال، آن را در محل مورد نیاز نصب کرد، باید آن را از حالت دمو یا نمایشگاهی در آورد تا دستگاه به فعالیت عادی خود ادامه دهد. اگر تکنسین فراموش کند که دستگاه را از حالت دمو بیرون آورد، دستگاه روشن نخواهد شد.

 

  1. برفک زدن یخچال:

 

بی شک یکی از متداول ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزرها به وجود بیاید، برفک زدن بدنه داخلی دستگاه می شود. دلایل برفک زدن به دو دسته فنی و غیرفنی تقسیم می شود.

دلایل غیرفنی که باعث برفک زدن یخچال می شود، توسط خود کاربران می تواند حل شود اما دلایل فنی که مربوط به قطعات دستگاه می باشد، باید توسط افراد تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرد.

علاوه بر این در بحث عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش یکی از مهمترین مسائل، مشخص کردن دلیل برفک زدن دستگاه می باشد. در ادامه به بررسی دلایل فنی و غیرفنی برفک زدن بدنه ی داخلی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش خواهیم پرداخت:

 

دلایل غیرفنی:

 

  1. تعداد دفعات باز و بسته شدن درب یخچال: یکی از مسائلی می تواند در برفک زدن یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش تاثیر گذار باشد، تعداد دفعاتی است که افراد در یخچال را باز می کنند. زیرا در این حالت علاوه بر اینکه مقدار زیادی گرما وارد دستگاه می شود، بلکه رطوبت هم وارد دستگاه می شود که همین مورد می تواند باعث ایجاد برفک شوند. به همین دلیل توصیه می شود تا درب دستگاه را در تعداد دفعات زیاد باز و بسته نگه نداشته و پس از باز کردن درب یخچال سریع درب آن را ببندید.

 

  1. غذای گرم در یخچال: یکی دیگر از توصیه های مهمی که در هنگام گذاشتن غذا به داخل یخچال می شود، این است که غذا را به صورت داغ در یخچال نگذارند؛ زیرا گذاشتن غذای سرد در یخچال، دستگاه را مستعد برفک می کند.

 

  1. تنظیم دمای درست: هرگاه با برفک در یخچال فریزر مواجه شدید، یکی از مهمترین موارد چک کردن دمای تنظیم شده است. تنظیم دمای درست یخچال و فریزر از برفک زدن در آن ها جلوگیری می کند.

 

  1. عدم گردش هوای مناسب: از توصیه های دیگری که برای کاهش احتمال برفک زدن دستگاه انجام می شود، قرار ندادن ظروف بزرگ در جلوی مسیر گردش هوا است. قرار دادن ظروف و مواد غذایی بزرگ در جلوی دریچه های گردش هوا، باعث کاهش گردش هوا می شود. گردش هوای نامناسب در این حالت می تواند باعث ایجاد برفک شود، به همین دلیل است که توصیه می شود حتی الامکان جلوی دریچه های گردش هوا باز باشد.

 

  1. باز ماندن فلپ دریچه یخ ساز: در بعضی موارد به دلیل گیر کردن تکه یخی در قسمت فلپ، باعث باز ماندن این قسمت می شود که همین مورد باعث ورود هوای گرم به درون یخ ساز می شود. پس توصیه می شود که هر از چندگاهی بخش فلپ بررسی شود، ممکن است مشکل باز ماندن به راحتی توسط افراد حل شود، اما اگر مشکل از فنر ها و قطعات مکانیکی فلپ باشد، باید توسط افراد تعمیرکار حل شود.

 

  1. نزدیکی یخچال به وسایل های حرارتی: همانطور که در بخش بالا توضیح داده شد، کمپرسور و کندانسور گرمای گاز را به محیط می دهند و گازی که در لوله های خود دارند را سرد می کنند، پس باید در پشت دستگاه هوا به اندازه کافی وجود داشته باشد تا کمپرسور و کندانسور توانایی رد و بدل کردن هوا را داشته باشند. اگر دستگاه در نزدیکی وسیله ای مثل بخاری یا وسایل های گرمایشی قرار بگیرد، هوای پشت دستگاه کاهش می یابد و کمپرسور و کندانسور توانایی خود را در تبادل هوا از دست می دهند. از این رو توصیه می شود تا حد امکان دستگاه را از وسیله های گرمایشی دور نگه دارید تا هوای مورد نیاز برای پس دادن گرمای گاز درون لوله های خود را داشته باشند.

 

  1. پارگی لاستیک دور درب دستگاه: یکی از مواردی که از ورود هوای گرم به داخل دستگاه جلوگیری و باعث کیپ شدن منافذ پس از بسته شدن درب می شود، لاستیک دور درب می باشد. اگر لاستیک دور درب یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش دارای منفذ یا سوراخی بر روی خود باشد، باعث ورود هوای گرم و مرطوب هب داخل دستگاه می شود، که همین مورد باعث ایجاد برفک بر روی درب یخچال می شود. تست مورد نیاز برای اطمینان از سالم بودن لاستیک دور درب یخچال فریزر، به این گونه است که یک اسکناس یا کاغذ را بین بدنه دستگاه با درب قرار می دهند. اگر اسکناس یا کاغذ به راحتی عبور کرد، لاستیک دور درب یخچال خاصیت چسبندگی و مغناطیسی خود را از دست داده است.

 

  1. باز ماندن کشوی سبزیجات: در ساختار یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش، کشویی تحت عنوان کشوی سبزیجات بکار رفته است که برای نگهداری سبزیجات مناسب است. درب کشوی سبزیجات توسط یک کلید بسته می شود. اگر کلید این کشو خراب شود و کشو باز بماند، رطوبت وارد آن شده و دستگاه را مستعد برفک می کند.

 

دلایل فنی:

 

  1. یخچال فریزهای قدیمی: هر یخچالی پس از مدت طولانی استفاده، خراب شده و شروع به برفک زدن می کند، که این امر موردی عادی است. البته می توان با رعایت نکاتی احتمال برفک زدن را پایین آورد. یکی از توصیه هایی که می شود این است که پس از مدتی استفاده از یخچال، کل غذاهای درون آن را خالی کرده و دستگاه را از برق کشیده تا اجازه داده شود که برفک ها آب شوند و پس از آب شدن برفک دستگاه را به حالت قبلی برگرداند.
  2. خرابی اتودیفراست: یکی از قابلیت هایی که در یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش قرار دارد، تایمر دیفراست یا برفک زدایی می باشد. این تایمر که به صورت خودکار عمل می کند، یکی از مزیت های این یخچال است که احتمال برفک زدن را به صفر می رساند. نحوه کارکرد این تایمر به این گونه است که پس از 6 تا 8 ساعت کار کردن یخچال، این تایمر به مدت 10 تا 30 دقیقه شروع به کار می کند و تمام برفک ها را به صورت خودکار از بین می برد. اگر تایمر دیفراست خراب شود، دستگاه قابلیت برفک زدایی خود را از دست می دهد. برای حل این مشکل، نیاز است که افراد متخصص، این تایمر را مورد بررسی قرار بدهند.
  3. خرابی قابلیت بدون برفک یا NO FROST: از دیگر قابلیت هایی که در یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش قرار داده شده است، باید به قابلیت بدون برفک اشاره کرد. این سیستم از چند بخش تشکیل شده است که از مهمترین آن ها می توان به هیتر، ترموفیوز و سنسور دیفراست اشاره کرد. خرابی در هر کدام از این قطعات باعث بالا رفتن احتمال برفک زدن یخچال می شود. از دیگر عواملی که می تواند باعث ایجاد برفک در یخچال بوش شوند، به خرابی فن اواپراتور می توان اشاره کرد. اگر دستگاه بر روی سطح ناصافی قرار داده شود، دستگاه مستعد برفک زدن می شود.

برفکی که در حال آب شدن است، بر روی کمپرسور می ریزد. این مورد باعث خنک تر شدن کمپرسور و کارکرد بهتر آن می شود.

 

  1. خنک نکردن یخچال بوش:

یکی دیگر از مشکلات متدوالی که افراد با آن روبرو می شوند، خنک نکردن و باد گرمی است که از یخچال می آید. در ادامه سعی می کنیم مهمترین دلایلی که بر این موضوع تاثیر گذار هستند را بررسی کنیم. خنک نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش مانند برفک زدن، دارای دلایل فنی و غیرفنی می باشد که دلایل غیرفنی می تواند توسط خود کاربران حل شود اما دلایل فنی باید توسط تکنسین ها حل شود. در ادامه به معرفی دلایل فنی و غیرفنی که باعث تولید باد گرم از یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می شوند، خواهیم پرداخت.

دلایل غیرفنی:

 

  1. تنظیم دمای نامناسب: اگرچه این مورد، مورد بسیار مهمی نیست، اما تنظیم دما آن می تواند تاثیر زیادی در خنک کنندگی دستگاه داشته باشد. دمای مناسبی که برای یخچال و فریزر در فصل تابستان در نظر می گیرند، به ترتیب 2 الی 4 و 17- و 20- درجه ی سانتی گراد می باشد. پیشنهاد می شود دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در زمستان به ترتیب 3 الی 5 و 16- الی 18- درجه سانتی گراد می باشد.
  2. مسدود بودن مجرای هوایی: اگرچه این مسئله کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اما چیدمان نامنظم بسته های مواد غذایی در فریزر می تواند باعث مسدود شدن مجرای گردش هوایی شود و همین مورد از گردش هوای خنک در فریزر جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود تا مواد غذایی را در فریزر به بدنه فریزر نچسبانید. از دیگر توصیه هایی که می شود، می توان به قرار ندادن بسته های غذایی بزرگ در فریزر اشاره کرد.
  3. تهویه نامناسب برای دستگاه: همانطور که توضیح داده شد، کمپرسور و کندانسور وظیفه تولید گاز خنک در لوله های خود دارند. حال اگر هوای مناسب در اختیار دستگاه قرار نگیرد، مثلا یخچال در محلی قرار گیرد که نور آفتاب زیاد به آن بخورد یا نزدیک بخاری و وسایل های گرمایشی قرار گیرد، دستگاه توانایی خود را در تبادل گرما از دست می دهد و قابلیت خود را در تولید هوای خنک از دست می دهد و کمپرسور و کندانسور قابلیت تبادل گرما با محیط را ندارند.

 

دلایل فنی:

 

  1. خرابی کمپرسور: بی شک مهمترین قسمت یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش کمپرسور آن می باشد. همانطور که گفته شد وظیفه این قطعه فشردن گاز و سپس تولید گاز خنک و فرستادن آن از طریق مجرای هوایی به درون دستگاه است. بدون شک خرابی کمپرسور می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد خنک کنندگی دستگاه شود. فن کمپرسور از دیگر بخش هایی است که خرابی در آن باعث ایجاد اختلال در خنک کنندگی دستگاه می شود؛ زیرا به دلیل عدم تبادل حرارتی بین کندانسور و هوای محیط، گاز داخل لوله ها گرم باقی می ماند و همین مورد باعث می شود تا یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش به جای هوای خنک، هوای گرم بدهد.
  2. کمبود گاز یخچال: مهمترین ماده ای که در لوله های یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در حال گردش است، گاز تبرید است. با توجه به این نکته می توان گفت که کاهش گاز تبرید، می تواند میزان خنک کنندگی دستگاه را کاهش دهد. راه حلی که در این مورد استفاده می شود، شارژ گاز یخچال می باشد تا دستگاه بتواند با قدرت بیشتری سرمادهی داشته باشد.

 

  1. خرابی اواپراتور: یخ زدن و برفک اواپراتور، که از مهمترین قسمت های تولید کننده هوای خنک در ساختار یخچال می باشد، می تواند باعث دادن هوای گرم توسط دستگاه شود. در یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش به دلیل داشتن سیستم دیفراست، یخ زدن اواپراتور رخ نمی دهد، اما در صورت خرابی سیستم دیفراست و یخ زدن اواپراتور، دستگاه به جای باد خنک، باد گرم تولید می کند.

 

  1. خرابی سیم پیچ: کمپرسور دارای دو سیم پیچ می باشد. یکی از سیم پیچ ها برای کندانسور و دیگری برای اواپراتور می باشد. خرابی در هر کدام از این سیم پیچ ها باعث خراج شدن این قطعه ها از عملکرد عادی خود می شوند که همین مورد باعث ایجاد هوای گرم از یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می شود.

 

  1. بوی نامطبوع از داخل یخچال بوش:

 

معمولا برای هر نوع غذایی که در یخچال قرار می گیرد، مدت زمان مشخصی تعریف می شود، زیرا مواد غذایی بعد از این مدت شروع به فاسد شدن می کنند. اگر غذایی بعد از مدتی در یخچال فاسد شد و بوی نامطبوعی در یخچال پخش شد، پیشنهاد می شود تا برای از بین بردن بوی نامطبوع، یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش را توسط محلول آب و سرکه تمیز کنید. سپس از موادی که دفع کننده بوی نامطبوع هستند، نظیر قهوه و بکینگ پودر با آب لیمو استفاده شود تا بتوان به طور کامل بوی نامطبوع را از دستگاه پاک کرد.

 

در یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش قابلیتی به نام HOLIDAY قرار داده شده است. این قابلیت زمانی که افراد به مسافرت های طولانی می روند کاربرد زیادی دارد. قابلیت HOLIDAY زمانی کاربرد دارد که درون یخچال، غذای فاسد شدنی وجود ندارد، و افراد می توانند با تنظیم یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش بر روی این قابلیت به مسافرت رفته و نگران یخچال خود نباشند.

 

در ادامه به بررسی چند مورد از مهمترین ارورهایی که ممکن است در مسیر عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش بروز دهد، خواهیم پرداخت:

 

 

  1. ارور F1:

این ارور زمانی که سنسور دستگاه فریزر دچار آسیب دیدگی شده باشد و یا سنسور محیطی خراب شده باشد، بروز می دهد. منظور این کد، خطا در نمایشگر دیجیتال یخچال می باشد. برای حل این ارور پیشنهاد می شود که ابتدا سیم های متصل به سنسور مورد بررسی قرار گیرد. اگر که سیم ها متصل بودند باید مقدار مقاومت اندازه گیری شود. در صورتی که با بررسی این موارد به خرابی سنسور رسیدیم، بهتر است که با افراد تعمیرکار و تکنسین برای حل مشکل تماس بگیرید.

  1. ارور r1:

خطا دادن سنسور و عملکرد نادرست سنسور باعث بروز این ارور می شود. برای حل این مشکل پیشنهاد می شود تا مقاومت سنسور یخچال اندازه گیری شود و سیم های متصل به سنسور مورد بررسی قرار بگیرند.

  1. ارور RT:

خراب شدن سنسور محیطی باعث بروز این ارور می شود. برای حل کردن این ارور پیشنهاد می شود تا مقاومت سنسور محیطی اندازه گیری شود. از دیگر مواردی که برای برطرف کردن این ارور مورد بررسی قرار می گیرد، اتصال سیم های به سنسور محیطی است.

  1. ارور E1:

اگر سنسور یخ ساز یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش خراب شود و یا اتصالات آن قطع شود، این ارور نمایش داده می شود. برای حل این مشکل پیشنهاد می شود تا سیم های متصل به سنسور مورد بررسی قرار گیرد و سپس مقاومت اندازه گیری شود. پس ار بررسی این قسمت ها اگر مشکل حل نشد، باید سنسور یخ ساز را عوض کرد.

  1. ارور EU:

در صورت کلید روشن و خاموش کردن دستگاه خراب شود و به درستی کار نکند، این ارور نشان داده می شود. برای حل کردن این مشکل پیشنهاد می شود، سیم های متصل به یخ ساز و کنترل های این سنسور مورد بررسی قرار گیرد.

 

  1. ارور ES:

اگر کلید یخ ساز یخچال دچار مشکل شود، این ارور ظاهر می شود. برای حل این ارور پیشنهاد می شود تا محفظه یخ ساز و کلید یخ مورد بررسی قرار گیرد.

  1. ارور Ea:

اگر این ارور ظاهر شود، نشان دهنده خرابی در موتور یخ ساز یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می باشد که باعث عدم عملکرد و خرابی آن می شود. برای حل این مشکل پیشنهاد می شود تا سیم های متصل به موتور مورد بررسی قرار گیرند. اگر مشکل از سیم های متصل نبود، باید نسبت به تعویض موتور یخ ساز اقدام کرد.

  1. ارور Eg:

این ارور نشاندهنده خرابی شیر برقی یخچال می باشد. برای حل این مشکل باید شیر برقی مورد بررسی قرار گیرد، و در صورت نیاز آن را تعویض کرد.

 

جمع بندی عیب یابی یخچال بوش:

 

از نمونه توصیه هایی که در زمینه ی عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می شود، می توان به توجه به صدا، عملکرد، سرمادهندگی و ارور هایی که نمایش داده می شود، دقت کافی شود تا به زودی عیب یابی انجام شود تا از به وجود آمدن خطرات بیشتر جلوگیری شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش بپردازیم و مشکلات و عیب هایی که به صورت متوالی در یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش نمایش داده می شود را بررسی کنیم و راه حل هایی برای آن ها بیان کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۰۰ ، ۲۳:۲۲
امیرعلی پوزشی