تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۹ ق.ظ

سلام و روز بخیر خدمت تمام دوستان و همراهان همیشگی ما در این وبلاگ که در مورد ایرادات رایج انواع لوازم خانه صحبت خواهیم نمود و همچنین در صورت امکان راه هایی برای تعمیر و حل سریع این مشکلات را بیان خواهیم نمود . در این مقاله که به کمک https://digitamirkar.com  آماده شده است به بررسی عیوب و ایرادات ماشین لباسشویی سامسونگ پرداخته ایم ، پس همراه من باشید تا انتهای این مقاله که در مورد تمام ایرادات و عیوب ماشین لباسشویی سامسونگ صحبت کنیم.

بررسی ماشین لباسشویی سامسونگ

وسایل های برقی علاوه بر اینکه انجام کار را برای افراد راحت تر کرده اند، بلکه مدت زمان انجام کار را نیز کاهش داده اند، تا افراد زمان کمتری را صرف این کارها بکنند. یکی از این وسایل ماشین لباسشویی می باشد.

 

ماشین لباسشویی با ساختار و قابلیت های خود توانایی شستشوی هر نوع لباسی را با توجه به جنس آن دارد. در زمان قدیم به دلیل نبودن وسایل هایی مانند ماشین لباسشویی، افراد برای شستن لباس های خود، از دست خود کمک می گرفتند. اینکار علاوه بر اینکه باعث خستگی افراد می شد، بلکه زمان زیادی نیز از آن ها می گرفت. یکی از نمونه های با کیفیت ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد.

 

ماشین لباسشویی سامسونگ با توجه به قابلیت ها و کارایی که در شسشوی انواع لباس دارد، باعث جلب رضایت کامل متقاضیان شده است. به دلیل کارایی که ماشین لباسشویی سامسونگ دارد، خرابی یا ایرادی در آن می تواند باعث اختلال اعصاب افراد شود، پس در صورت بروز مشکل، باید ماشین لباسشویی سامسونگ به خوبی عیب یابی شود.

 

در این مقاله سعی داریم تا به عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ و ارورهایی که ممکن است دستگاه نشان دهد، بپردازیم. در پایان نیز سعی می کنیم تا توصیه هایی مناسب در ارتباط با عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ به شما داشته باشیم. با ما همراه باشید تا مهمترین و متداول ترین مشکلات و ارور های ماشین لباسشویی را بررسی کنیم در صورتی که نیاز به تعمیر دستگاه خود داشتید می توانید از تعمیر لباسشویی دیجی تعمیرکار استفاده کنید .

 

متداول ترین عیوب لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی نیز مانند بسیار دیگری از وسایل های برقی، بعد از مدتی استفاده از آن ممکن است در قسمت های مختلف آن ایراداتی ایجاد شود. این ایرادات و مشکلات باید توسط افراد متخصص و تکنسین بررسی شود، تا تصمیمی مناسب برای تعویض یا تعمیر قطعه مورد نظر اخذ شود. از مهمترین قطعات مورد تعمیر و یا تعویض قرار می گیرند، می توان به پمپ تخلیه، هیدروستات، میکروسوییچ، دیگ و لاستیک دور درب ماشین لباسشویی سامسونگ اشاره کرد.

 

 در ادامه به بررسی خرابی قطعات و عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ خواهیم پرداخت:

 

1- مکشلات مربوط به آب گیری 

مشکل آبگیری و نشت آب که تقریبا مهمترین شکایاتی است که افراد نسبت به ماشین لباسشویی خود دارند. عموما افراد سوالاتی نظیر چرا ماشین لباسشویی به موقع آبگیری نمی کند و یا چرا از ماشین لباسشویی آب نشت می کند را در ارتباط با ماشین لباسشویی بیان می کنند.

 

منظور از مشکل آبگیری می تواند به صورت ناتوانی کامل دستگاه در آبگیری یا آبگیری کند باشد یا می تواند به صورت عدم توقف دستگاه در آبگیری باشد. یکی از دلایل آبگیری نکردن درست که کمتر به آن توجه می شود، درست بسته نبودن درب ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد.

از دیگر مواردی که می تواند باعث ایجاد خطا در آبگیری ماشین لباسشویی شود، می توان به میکروسوییچ فشار اشاره کرد. میکرو سوییچ فشار که وظیفه اندازه گیری سطج آب وارد شده به داخل ماشین لباسشویی را دارد، اگر به درستی کار خود را انجام ندهد، باعث سرازیر شدن آب می شود. برای بررسی این مشکل پیشنهاد می شود تا ابتدا دستگاه را از برق جدا بکنید.

 

 اگر با قطع کردن جریان برق، بازهم آب وارد دیگ لباسشویی شد، به احتمال زیاد مشکل از شیر ورودی است. اما اگر پس از قطع برق، ورود آب نیز قطع شد، به احتمال زیاد مشکل از تایمر لباسشویی یا کم بودن فشار آب درون شیلنگ یا سوییچ فشار باشد.

از دیگر قطعاتی که می تواند در مشکل آبگیری نقش داشته باشد می توان به برد دستگاه اشاره کرد، زیرا برد دستگاه مغز متفکر آن است و وظیفه انتقال دستورات را برعهده دارد. به طورکلی قطعاتی که می توانند در مشکل آبگیری نقش داشته باشند، باید به سوییچ فشار، فشار نامناسب در شیلنگ، خرابی قفل درب، شیر ورودی آب به ماشین لباسشویی، برد الکترونیکی و تایمر اشاره کرد.

 

نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ و به طورکلی ماشین های لباسشویی، یکی از موارد مهمی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. به طورکلی از بین بخش ها و قطعاتی که در نشت آب از ماشین لباسشویی نقش دارند، می توان به محفظه جاپوردی لباسشویی، لاستیک دور درب، شیلنگ ورودی آب و شیلنگ تخلیه و پمپ تخلیه اشاره کرد. جاپودری یکی از مناطقی است که می تواند باعث نشت آب شود. شکستگی و یا ترک خوردگی جاپودری و مسدود بودن جاپودری از مهمترین مواردی است که می تواند باعث نشت آب شود.

 

 اما مهمترین بخشی که باعث نشتی آب از لباسشویی می شود، شیلنگ تخلیه می باشد. مواردی مثل پارگی یا گرفتگی شیلنگ تخلیه می تواند باعث نشتی آب از دستگاه شود. برای حل کردن نشتی آب از شیلنگ تخلیه، پیشنهاد می شود تا ابندا محل اتصال شیلنگ و بدنه شیلنگ بررسی شود. این بررسی باعث می شود تا اگر پارگی یا ترک خوردگی یا هرگونه مشکل در وصل شدن شیلنگ تخلیه به لباسشویی باشد، مشخص شود.

 

2- صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام کار

به دلیل اینکه ماشین لباسشویی در شبانه روز، به تعداد دفعات بالا مورد استفاده قرار می گرید، صدای خروجی از دستگاه باید کم و قابل قبول باشد. در بعضی موارد این صدا زیاد شده و از حالت عادی خود خارج می شود. به طور کلی بخش یا قطعاتی که می تواند در تولید صدای غیرطبیعی از دستگاه نقش داشته باشد شامل تسمه، بالشتک موتور، کمک فنرها، جسم خارجی و پمپ می باشد.

خرابی و یا مشکل هر یک از این موارد می تواند باعث صدای زیاد از ماشین لباسشویی سامسونگ شود. یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث افزایش صدای خروجی از دستگاه شود، شکستن نظام نگه دارنده درام می باشد.

در این حالت درام از جای خود خارج شده و به اصطلاح لنگر می اندازد. یکی از توصیه هایی که با توجه به صدای دستگاه می شود، این است که پس از شنیدن صدای غیر طبیعی، به سرعت اقدام به خاموش کردن دستگاه کرده تا صدمات بیشتری به آن وارد نشود. پس از خاموش کردن دستگاه باید به افراد تعمیرکار و متخصص اطلاع داده شود تا نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام شود.

 

3- استارت نخوردن ماشین لباسشویی سامسونگ

گاهی اوقات پیش می آید که دستگاه، پس از چرخاندن تایمر و گرفتن دستورات شستشو، شروع به کار نکند و روشن نشود. از مواردی که خرابی یا لطمه به آن می تواند در روشن نشدن لباسشویی تاثیرگذار باشد، می توان به سوییچ درب لباسشویی، سوییچ استارت، تایمر و برد الکترونیکی آن اشاره کرد.

اگر پس از دادن دستورات لازم به دستگاه، دستگاه روشن نشد اولین چیزی که باید بررسی شود، اتصالات برق و پریز برق است. پس از برق باید دوشاخه و سیم دستگاه مورد بررسی قرار گیرد. اما یکی از مشکلات مهمی که می تواند از به راه انداختن و روشن شدن دستگاه جلوگیری کند، مشکل در برد الکتریکی باشد. برد بر هر یک از قطعات تاثیر می گذارد و خرابی آن می تواند از انتقال دستورها به قطعات جلوگیری کند، که همین مورد باعث روشن نشدن دستگاه می شود.

 

هیدرواستات یکی دیگر از قطعاتی است که می تواند در به کار افتادن دستگاه تاثیرگذار باشد. وظیفه این قطعه این است که میزان آب ورودی به لباسشویی را کنترل کند. هیدرواستات این کار را به کمک باز و بسته کردن دریچه شیر ورودی به لباسشویی انجام می دهد. اگر هیدرواستات خراب شود یا لطمه ای به آن وارد شود، توانایی کنترل میزان آب را از دست داده و به همین دلیل تایمر کار نمی کند و دستگاه روشن نمی شود. موتور لباسشویی که قلب تپنده آن می باشد و انرژی مورد نیاز آن را فراهم می کند.

 

اگر از ماشین لباسشویی سامسونگ بیش از حد استفاده شود و موتور دستگاه گرم می شود و دستگاه به صورت خودکار برای سرد و خنک کردن موتور خود، آن را خاموش می کند. سوییچ و قفلی که برای درب ماشین لباسشویی سامسونگ کارگذاشته شده، نیز می تواند در روشن نشدن آن تاثیرگذار باشد. اگر درب لباسشویی به درستی بسته نشود، دستگاه دستور شروع فعالیت را نگرفته و شروع به کار نمی کند.

 

با توجه به توضیحات داده شده، بررسی دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از مهمترین موارد می باشد. این بررسی باید توسط افراد متخصص باشد، چرا که می تواند دلایل گسترده ای داشته باشد. البته بعضی این دلایل مثل بررسی پریز برق توسط افراد منزل نیز می تواند انجام شود. برای تعمیر ات دستگاه خود می توانید از تعمیر لباسشویی سامسونگ دیجی تعمیرکار استفاده کنید و با ارسال متخصصین با مهارت بالا اقدام به تعمیرات دستگاه لباسشویی شما می کنند .

4- خاموشی ناگهانی دستگاه در حین کار

یکی از اتفاقات ناگهانی که می تواند برای ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد، خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در هنگام کار است. زبانه قفل درب شیر ورودی آب و میکروسوییچ درب ماشین لباسشویی، از مواردی هستند که می توانند در حین کار برای دستگاه مشکل ایجاد کنند و باعث خاموشی دستگاه شوند. از دیگر مواردی که می توانند باعث قطع دستگاه در هنگام کار شوند نیز می توان به برد الکترونیکی، خرابی تایمر و مشکل در شیر ورودی آب در درون دستگاه اشاره کرد.

 

اما یکی از مهمترین عواملی که باعث ایجاد اختلال در سیر عملکرد دستگاه و در نهایت خاموشی دستگاه می شود، نوسانات ناگهانی برق است. این نوسانات که باعث خاموشی ناگهانی دستگاه می شود، می تواند لطمه های دیگری بخصوص به قطعات الکترونیکی لباسشویی بخصوص برد الکترونیکی دستگاه لطمه بزند، که همین لطمه به برد الکترونیکی باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ در هنگام کار می شود. تعدادی از مواردی که باعث خاموشی ناگهانی دستگاه می شود را خود افراد می توانند درست کنند، اما اگر مشکل از داخل دستگاه و قطعات آن باشد باید توسط افراد متخصص و تعمیرکار درست شود.

5- توقف دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی دیگر از مواردی است در بحث عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ بیان می شود. از مواردی که از چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ جلوگیری می کند، می توان به خرابی تسمه محرک لباسشویی، ایراد در موتور و اجزای مرتبط با آن و خرابی سیستم قفل درب اشاره کرد.

 در بحث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی اولین موردی که بررسی می شود موتور ماشین لباسشویی می باشد. قطعاتی از قبیل کوپلر و کلاچ که مرتبط به موتور می باشند نیز باید توسط افراد متخصص بررسی شود تا نسبت به تعویض یا تعمیر آن ها تصمیمی گرفته شود. یکی از توصیه هایی که به افراد در هنگام کار با ماشین لباسشویی می شود، این است که با توجه به حجم دیگ ماشین لباسشویی در آن لباس ریخته شود.

 اگر میزان لباس قرار داده شده درون دستگاه از حد معمول بیشتر شود، درب دستگاه به خوبی بسته نمی شود و همین موضوع از چرخش درست دیگ در هنگام کار دستگاه جلوگیری می کند. در بیشتر موارد می توان مواردی که از چرخش دیگ جلوگیری می کند را توسط خود کاربران کنترل کرد، مثلا به مقدار اندازه کافی در لباسشویی لباس قرار دهند.

 

6- قفل درب دستگاه

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی سامسونگ رخ بدهد، بسته نشدن درب آن می باشد. اگر درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشود، برد مجوز کار کردن به دستگاه نمی دهد و همین مورد باعث ایجاد اختلال در کار ماشین لباسشویی سامسونگ می شود.

از قطعاتی که می تواند در قفل و بسته نشدن درب ماشین لباسشویی تاثیرگذار باشد، می توان به زبانه و سیم کشی سیستم قفل درب اشاره کرد. برد الکترونیکی اصلی ماشین لباسشویی سامسونگ که وظیفه نظارت بر عملکرد قطعات دستگاه را دارد، نیز می تواند بر قفل نشدن درب ماشین لباسشویی تاثیر گذار باشد. عوامل تاثیرگذار بر قفل نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ باید توسط تکنسین بررسی شود.

 

7- لرزش و تکان های دستگاه

ماشین های لباسشویی در هنگام کار، حالتی نسبی از لرزش را در خود دارند که طبیعی می باشد. اما گاهی و به دلایلی که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد، لرزش های دستگاه بیشتر شده و از حالت طبیعی خود خارج می شود. از مواردی که می توانند باعث لرزش و شدید ماشین لباسشویی سامسونگ شوند، می توان به تنظیم نبودن پایه ها، اشکال فنرها و کمک فنرهای لباسشویی، خرابی تسمه و عدم تعادل در لباس ها اشاره کرد.

از دیگر مواردی که می تواند توازن دستگاه را بهم بزند و باعث ایجاد لرزش هایی در دستگاه هنگام کار بکنند، صاف نبودن محلی است که دستگاه بر روی آن قرار گرفته است. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ را بر روی محلی صاف قرار نگیرد، علاوه بر تعادل دستگاه، بعد از مدتی در قطعات مکانیکی، بخصوص موتور و دیگ ماشین لباسشویی ایراداتی ایجاد می شود. رعایت نکردن ظرفیت ماشین لباسشویی سامسونگ نیز می تواند در هنگام کار، لرزش ها و تکان هایی ایجاد کند.

در دفترچه راهنمای هر ماشین لباسشویی، میزان ظرفیتی که دستگاه می تواند لباس را بپذیرد، اعلام شده است که افراد می توانند با رعایت آن از بروز لرزش های شدید جلوگیری کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۱
امیرعلی پوزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی