تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

ایرادات ظرفشویی بوش

سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۳۷ ب.ظ

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش، موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم و کد خطاهایی که ممکن است پس از مدتی از استفاده، بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی نمایان شوند را بررسی می کنیم. اطلاعات کامل درباره هر یک از خطاها را نیز شرح داده ایم تا بتوانید راحت تر، عیب یابی را انجام دهید.

 

لوازم خانگی یکی از اصلی ترین موارد در هر خانه و آشپزخانه هستند و وجود آن ها، می توانند بسیار کمک کننده انسان ها باشند. ماشین ظرفشویی یکی از این موارد است که شستن ظروف را راحت تر کرده است. در این بین ممکن است خطاها و مشکلاتی به وجود آیند که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

همچنین شما می توانید مقاله "عیب یابی ماشین ظرفشویی" را برای بررسی مشکلات عمومی بخوانید. برای تعمیرات نیز می توانید از سیستم دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

کد خطاهای مختلف در ماشین ظرفشویی بوش

در ماشین ظرفشویی های بوش، به کمک نمایشگرها این امکان فراهم شده است تا بتوانید با دیدن کدهای متفاوت، خطاها را تشخیص داده و برای رفع آن ها تصمیماتی را اخذ نمایید. عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش به کمک این کدها، آسان تر شده است.

در ادامه به بررسی کد خطاهای مختلف می پردازیم.

 

کد E01 یا F01

این خطا برای سنسور دما، ترموستات یا المنت حرارتی نمایان می شود. لذا بایستی پس از مشاهده این کد، برای رفع مشکل در ترموستات یا المنت حرارتی که خشک شدن ظروف به کمک آن ها انجام می شود، اقداماتی انجام داد.

در این موقعیت، باید برای رفع مشکل المنت یا تعویض آن ها تصمیم گیری کرد تا بتوان ظروف را پس از پایان یک دور کامل، خشک شده تحویل گرفت.

کد E02 یا F02

 

این ارور مربوط به عملکرد نادرست سنسور حرارتی است. بایستی اتصالات را بررسی کرده و از عدم وجود نقص در سیستم حرارتی اطمینان حاصل نمایید. بدیهی است که این مشکل همراه با مشکل اول رخ خواهد داد چرا که با یکدیگر در ارتباط هستند.

کد E03 یا F03

 

مشکل عدم جمع شدن آب توسط دستگاه، کد خطا E03 را نمایش می دهد. این کد نشان دهنده آن است که آب نمی تواند برای مدتی درون دستگاه جمع شود و به طور خودکار تخلیه می گردد. در این قسمت بایستی سیستم آبرسانی بررسی گردد.

سپس بایستی شیلنگ آب مورد بررسی قرار گیرد. پمپ ها نیز که وظیفه آب رسانی را دارند بایستی سالم باشند. لذا پمپ ها را علاوه بر سنسور سطح آب و فیلتر ورودی آب، بررسی نمایید.

کد E04 یا F04

 

این کد در نتیجه عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش، نشان دهنده آن است که فشار آب و آبپاش های دستگاه به مشکل برخورده اند. بدین منظور بایستی سریعا فشار آب تنظیم و آبپاش ها بررسی گردند. ممکن است در صورتی که بررسی آبپاش ها با تاخیر انجام شود، مشکل بیشتر و بیشتر شود.

کد E05 یا F05

 

این کد که ارتباط بسیار زیادی با کدهای قبلی دارد، نشان دهنده آن است که که سنسور تشخیص آب به درستی کار نکرده و نمی تواند مانع پر شدن بیش از حد آب گردد.

برای رفع این مشکل بایستی سنسور تشخیص را تمیز نمایید؛ از جریان اتصال و سلامت سیم کشی ها اطمینان حاصل کنید، شیر برقی را چک کنید و برد الکترونیکی را برای مطمئن شدن رفع مشکل، مورد بررسی قرار دهید.

توصیه می کنیم بررسی برد الکترونیکی را به دلیل حساس بودن آن به تکنسین متخصص بسپارید.

کد E06 یا F06

 

در عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش برای این کد، بایستی توجه داشته باشید که این کد ناشی از وجود مشکلی در سنسور کیفیت آب است. درواقع نمایان شدن این کد، خراب بودن سنسور کیفیت آب را به شما اطلاع می دهد. در این مواقع بایستی سنسور تعویض گردد.

کد E07 یا F07

 

نمایان شدن این کد در نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش به معنای درست خشک نشدن ظروف و مشکل در فن، کیفیت پایین مواد شوینده و یا چیده نشدن صحیح ظروف باشد. توجه کنید که اگر ظروف را به درستی در ماشین قرار ندهید، ممکن است پمپ ها و در کل فرآین شستشو با مشکل مواجه شود.

کد E08 یا F08

 

این کدخطا نشان دهنده آن است که ظروف به خوبی شسته نمی شوند و دلیل آن هم عدم بالا آمدن آب تا سطح بالای ماشین ظرفشویی است. درواقع وقتی سطح آب برای شستشوی ظروف کافی نباشد، این خطار در نمایشگر نمایان می شود.

کد E09 یا F09

 

وجود مشکل در المنت خطی ماشین ظرفشویی می‌تواند دلیل نمایش دادن این کد در صفحه نمایشگر ماشین باشد. بنابراین بایستی نسبت به تعمیر المنت خطی اقدام گردد.

کد E10 یا F10

 

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش در این کد خطا، بایستی بدانید که این کد ناشی از وجود مشکل در المنت است. یعنی آنکه المنت با مشکل مواجه شده و بایستی برای برطرف کردن مشکل با از بین بردن رسوبات و موانع اقدام شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد، المنت بایستی تعویض گردد.

کد E11 یا F11

 

هنگامی که این کد را در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی مشاهده کردید، بایستی بدانید که خراب شدن ترموستات و سنسورهای گرمایی که دمای ماشین ظرفشویی را برای مرحله خشک کردن ظروف انجام می دهند و تنظیم می کنند، با مشکل مواجه شده اند. در این صورت بایستی ترموستات و تمام سنسورهای تعادل دما مورد بررسی قرار گیرند. بدیهی است که این کار باید توسط متخصص تکنسین انجام پذیرد.

کد E12 یا F12

 

این خطا با خطاهای قبلی در ارتباط است. وجه مشترک آن ها، وجود مشکل در المنت دستگاه است. برای رفع این مشکل کافی است سطح المنت را تمیز نمایید و اگر گرد و غباری بر روی آن نشسته است، آن ها را پاک کنید.

کد E13 یا F13

 

وقتی که این خطا را در نمایشگر ماشین ظرفشویی مشاهده کردید، بایستی بدانید که شیر ورودی نباید به آب گرم وصل باشد چرا که این خطا مربوط به دمای بیش از حد آب ورودی است و بایستی هرچه زودتر کنترل شود.

کد E14 یا F14

 

این خطا که به نوعی با خطای شماره ۸ در ارتباط است، مربوط به عدم تشخیص سطح آب می باشد. درواقع اگر سنسوری که سطح آب را تشخیص می‌دهد، خراب شده باشد، کد ۱۴E را مشاهده خواهید کرد. در این حالت باید سریعاً قطعه مورد نظر یعنی سنسور سطح آب مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که مشکل برطرف نشد، نسبت به تعویض آن اقدام گردد.

کد E15 یا F15

 

اگر درون ماشین ظرفشویی آب کافی وجود نداشته باشد، این خطا نمایان می شود. البته زمانی که دستگاه دچار نشتی هم شده باشد، این کد می تواند نمایش داده شود.

کد E16 یا F16

 

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش در این کد خطا بایست بدانید که این کد زمانی ظاهر می‌شود که مشکلی در سنسور سطح آب که مرتبط با همان کد ۱۵E است رخ داده باشد. در واقع اگر نتوان آب به داخل دستگاه منتقل شود و جسمی مانع انجام این کار شده باشد، این کد فعال می گردد. همچنین اگر امکان تشخیص صدا وجود نداشته باشد، کد E16 بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی نمایش داده می شود.

کد E17 یا F17

 

هنگامی که این کد را بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش مشاهده می کنیدT بایستی به سنسور جریان آب مشکوک شوید. در واقع اگر در سنسور جریان آن مشکلی وجود داشته باشد، این کد نمایان می شود. بلافاصله پس از آنکه این کد را در صفحه نمایشگر مشاهده کردید، شیر آب را چک کنید تا مشکلی برای جریان آن وجود داشته باشد.

کد E18 یا F18

 

کد E18 با کد E8 در ارتباط است. بدین صورت که در کد ۱۸، متوجه پایین بودن بیش از حد آب می شویم. دستگاه هشدار می‌دهد که آب به اندازه کافی برای شستشوی ظروف وجود ندارد. بنابراین بایستی شیر ورودی آب را بررسی کرده و میزان آب ورودی را تنظیم کنید. همچنین اگر مشکلی در ورودی آب وجود دارد، سریعا نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید.

کد E19 یا F19

 

درواقع این کد نشانگر آن است که قرص در جایگاه خود به خوبی قرار نگرفته است و این مشکل می‌تواند سبب شود تا فرایند شستشو با مشکل مواجه شود. به طوری که نتیجه آن کثیف بودن بودن ظروف پس از یک سیکل کامل است. بنابراین بایستی جایگاه قرص را باز کرده و مجدداً آن را قراردهید. به این ترتیب این کد برطرف خواهد شد.

کد E20 یا F20

 

نمایان شدن کد E20 نشانگر وجود مشکل در سیم پیچ مقاومت یا همان سیستم گرمایش دستگاه است. در واقع ایجاد وقفه های متعدد در پمپ دستگاه و موتور آن، می تواند سبب بروز این خطا بر روی صفحه نمایشگر ظرفشویی گردد.

 

کد E21 یا F21

 

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش در کد E21 بایستی مورد توجه زیادی قرار گیرد. برخلاف کد E17 کد E21 مربوط به پمپ تخلیه است. در واقع اگر دستگاه نتواند آب درون خود را به طور کامل تخلیه نماید، این خطا ظاهر می شود. زمانی که این خطا را در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش مشاهده می کنید، بایستی بدانید که ممکن است جسمی مانع تخلیه شدن آب درون ماشین ظرفشویی شده باشد.

 

کد E22 یا F22

 

کد E22 همانند کد E21 مربوط به پمپ تخلیه دستگاه است. یعنی اگر مشکلی در پمپ تخلیه دستگاه وجود داشته باشد که نتوان آب درون آن به طور کامل شود، این کد در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش نشان داده می شود.

 

کد E23 یا F23

 

کد خطای E23 در واقع ترکیبی از کد خطای E20 با E21 و E22 است. عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش در این خطا در دو نوع مورد بررسی قرار می گیرد. در مورد اول بایستی پمپ‌تخلیه مورد بررسی قرار گیرد تا جسمی مانع خروج آب نشده باشد. در مورد دوم بایستی سیم پیچی پمپ تخلیه بررسی شود تا دچار آسیب یا ایرادی نشده باشد.

کد E24 یا F24

این کد همان کد E21 تا E23 است که مربوط به پمپ تخلیه می باشند. در واقع اگر مشکل تخلیه نشدن آب درون محفظه ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد، این کد در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش نشان داده می شود.

 

کد E25 یا F25

 

هنگامی که پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش با مشکلی مواجه شده باشد که نتواند فرایند تخلیه را به طور صحیح انجام دهد، این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. بدین منظور باید سریعاً برای رفع آن اقدام شود.

کد E26 یا F26

 

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش در این کد خطا تنها بررسی سوئیچ تنظیم کننده آب را می طلبد. در واقع بایستی سوئیچی که سطح آب را تنظیم می کند بررسی کرده و در صورتی که مشکلی وجود داشت، نسبت به رفع آن اقدام گردد. پس از رفع آن این کد از روی نمایشگر حذف می شود.

کد E27 یا F27

 

می تواند یکی از مهمترین خطاهایی باشد که باید توجه زیادی به آن شود. در واقع این خطا زمانی بر روی نمایشگر مشاهده می شود که ماشین ظرفشویی را به طور مستقیم به برق وصل کنید. برای رفع این مشکل باید از روش اتصال دستگاه به طور غیر مستقیم استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این کار را تنها باید یک تکنسین انجام دهد که ایران سرویس این کار را با ارسال متخصصی از نماینده بوش برای شما انجام می دهد.

کد E28 یا F28

 

ارور شماره ۲۸ در واقع مربوط به آبی است که وارد می‌شود. اگر آب از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و در نتیجه ظروف آنطور که باید تمیز نشوند، این کد بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. بدین منظور بایستی آب ورودی را بررسی کرده و برای جریان آبی تمیز چاره ای بیاندیشید.

جمع بندی از عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

 

در این مقاله تمام کد خطاهایی که ممکن است در نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش شما نمایان شوند  را بررسی کرده و معنا و مفهوم آنها را ذکر کردیم. عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش شما به کمک این مقاله بسیار آسان خواهد بود.

در صورتی که به کمکی نیاز داشتید با ما در ارتباط باشید. متخصصین و تکنسین‌های ایران سرویس تماما از نمایندگی بوش هستند که به راحتی می‌توانند با تخصصی که دارند، مشکلات ماشین ظرفشویی بوش شما را برطرف سازند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۹
امیرعلی پوزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی