تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

تعمیر یخچال ال جی

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۰۶ ب.ظ

سلام و روز بخیر خدمت تمام دوستان و همراهان همیشگی من در این وبلاگ که می خواهیم در مورد انواع خدمات در محل صحبت کنیم و در این مقاله به دنبال صحبت کردن در مورد عیوب رایج و عیب یابی یخچال فریزر می باشیم که به کمک سایت خدمات در محل آماده شده است .

پس همراه من باشید تا انتهای این مقاله که در مورد انواع عیوب یخچال فریزر صحبت کنیم . در صورت نیاز هم می توانید از خدمات تعمیر یخچال ال جی استفاده کنید.

 

شاید نیاز باشد که استفاده صحیح از این محصول را بدانید و طول عمر یخچال خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید. شما با انجام دادن کار ها و نکات بسیار ساده ای قادر خواهید بود که از خرابی یخچال فریزر خود جلوگیری کرده و دیگر نیازی به صرف کردن هزینه های سنگین جهت تعمیر آن نیست و طول عمر یخچال شما را تضمین خواهد کرد.

در ابتدا نیاز است که راجب این دستگاه اطلاعاتی داشته باشید و سپس به عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی بپردازیم. پس در این مقاله همراه ما باشید.

 

 

شایع ترین عیوب یخچال های ال جی

از جمله مشکلاتی که امکان دارد برای دستگاه شما پیش بیاید شامل:

 

مشکل در سرمایش عدم تعادل در سرمایش

 

یکی از مشکلاتی که معمولاً برای یخچال ال جی ممکن است رخ دهد، اختلال در سرمایش و یا سرمایش منظم می باشد. علت هایی در به وجود آمدن مشکل سرمایش مرتبط است که از جمله آن می‌توان به عدم دیفراست مطلوب، ارور حسگر های دمایی، مشکلاتی در بخش سیکل سرمایش یخچال، درست کار نکردن فن و کارایی نادرست کمپرسور.

 

هنگامی که شما off را بر روی یخچال خود مشاهده کردید به این معنی است که یخچال در حالت نمایشی قرار دارد و به دلیل اینکه خاموش است انتظار روشن بودن کمپرسور معنایی نخواهد داشت.

 

برای حل این مشکل و خارج شدن از این موقعیت بهتر است که کلید کنترل دما را کمی فشار داده و آن را نگه دارید سپس لازم است که کلید سرمایش را به سرعت به صورت ۳ بار متوالی فشار داده و آن را نگه دارید. اگر همه این مراحل را انجام دادید و باز هم مشکل یخچال از بین رفت بهتر است که با تعمیرکاران یخچال فریزر  تماس حاصل فرمایید.

 

مشکل در جداسازی یخ از محفظه

 

در انواع گوناگونی از یخچال های ال جی یا در واقع مدل هایی که به صورت تک پدال هستند و گزینه ای با نام آب و یخ در آن تعبیه شده است که در این مدل ها ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که گزینه یخ را انتخاب نموده اید.

اگر مشاهده کردید که در محفظه یخ وجود دارد اما از آن خارج نمی شود سبب مشکلاتی نظیر اینکه امکان دارد برق دستگاه قطع شده باشد، یخچال خاموش باشد و یا اینکه مصرف یخ کم بوده است. برای اینکه این مسئله را حل کنید نیاز است که محفظه نگهداری یخ را بیرون آورده و سپس قالب هایی که یخ می سازند را از هم جدا کنید.

 

اگر مشاهده کردید که یخ ها به هم چسبیده اند آن ها را از هم جدا کنید و کاملاً قالب خالی از یخ شود و مجدد محفظه یخ را در جای خود بگذارید. مشکل دیگری که امکان آن وجود دارد ممکن است یخ در مسیر خروج گیر کرده باشد برای حل این مشکل بهتر است که یخ ها را با دست از آن بیرون آورید.

از جمله مشکلاتی که به هیچ عنوان نباید در آن دخالتی داشته باشید و به صورت انفرادی سعی در حل کردن آن داشته باشید. در صورت مشاهده این مشکل حتماً نیاز است که با تعمیر کار یخچار فریزر  تماس بگیرید و از کمک های تکنسین ها بهره مند شوید.

 

از دیگر موارد عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی این مشکل می تواند باشد که شما با انتخاب کردن یخ کوچک اما یخ بزرگ از آن خارج می شود. برای برطرف کردن این مشکل لازم است که محفظه یخ را جدا کنید و آن را به خوبی تمیز کرده، سپس مجدد یخ ها را در آن قرار دهید. باید توجه داشته باشید که اگر یخ ها به یکدیگر چسبیده اند باید این کار را انجام دهید.

 

خارج نشدن آب از آبریز

 

 از دیگر موارد عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی موارد ذیل می باشد:

 

1- کار کردن نادرست آب ریز دستگاه ال جی

2- خارج نشدن آب از آب ریز دستگاه ال جی

3- چکه کردن آب ریز یخچال ال جی

4- نشت کردن آب از آب ریز یخچال ال جی

 

 دلایل مختلفی برای کار نکردن آب ریز دستگاه ال جی  می تواند وجود داشته باشد اما نکته ای که لازم به ذکر است این موضوع می باشد که راه حل های بسیار زیادی برای از بین بردن این مسئله وجود دارد و جای نگرانی نخواهد داشت.

مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد در بخش های گوناگونی نظیر برد یخچال، شیر برقی، عدم اتصال شیلنگ به ورودی آب و در نهایت منجمد شدن و مشکل پیدا کردن شیلنگ و همین طور محفظه آب. در این هنگام نیاز به بررسی اینکه شیر آب متصل به دستگاه باز است یا خیر؟ و هم چنین اطلاع حاصل کنید که شکستگی، مسدود شدن و یا تاخوردگی برای شیلنگ به وجود نیامده باشد.

 

بعد از چک کردن این موارد می توانید به نمایندگی اطلاع دهید. گزینه آب و یخ بر روی یخچال های ال جی که به صورت تک پدال می باشند وجود دارد. پس بررسی کنید که گزینه آب را انتخاب کرده باشید.

اگر یخچال شما به تازگی شروع به کار کرده و نصب شده است لازم است که به میزان ۱۸۰ ثانیه به پدال فشار وارد کنید البته توجه داشته باشید که این مدت زمان طولانی نشود و پس از پایان ۳۰ ثانیه متوقف شود. هم چنین شما قادر خواهید بود با فشار دادن پدال هوای دستگاه را خالی کرده و آب از درون آن خارج می شود.

 

ایجاد صداهایی غیر عادی

 

از موارد دیگر عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی صداهایی است که گاهی به صورت غیر طبیعی از خود نشان می دهد که ممکن است سوالات بسیاری را در ذهن تان ایجاد کند.

در ابتدا باید بدانید که صدای یخ به هنگام خارج شدن و صدای بسته شدن دریچه پس از اینکه یخ می ریزد و هم چنین اگر در هنگام ساختن یخ و یا ریختن آب صدایی می آید مربوط به شیر برقی می باشد در نتیجه صداهای همه این عوامل به صورت عادی و طبیعی می باشد و جای نگرانی نخواهد داشت.

 

زمانی که به تازگی دستگاه را خریداری کرده اید امکان دارد که صدا های بلندی از یخچال خارج شود اما به مرور زمان کمتر خواهد شد زیرا در این زمان ها کمپرسور یخچال با شدت بیشتری کار می کند و باید توجه داشت که این موارد به عنوان ایراد دستگاه به شمار نمی آید و تنها جهت سرمایش دستگاه ایجاد می شود.

از دیگر مواردی که موجب به وجود آمدن صدای دستگاه می شود عدم تراز مناسب است پس به هنگام نصب دستگاه بهتر است که تراز آن را چک کرده و از صحیح بودن آن مطمئن شوید.

 

از دیگر موارد عیب یابی یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی اختلالاتی در درب آن می باشد از جمله این مشکلات نظیر:

1- ممکن است زمان باز کردن درب یخچال درب دیگر باز شود

2- درب به صورت کامل بسته نشود

3- یکی از دلایل بوق زدن یخچال

4- هنگامی که درب به طور کامل بسته نشده باشد هشدار می دهد

5- امکان دارد که درب یخچال به مدت طولانی باز مانده باشد اما هیچ هشداری ندهد

مشکلاتی که عنوان شد می تواند به خاطر مشکل در لولا و نداشتن تراز مناسب باشد که در این هنگام باید با انجام تراز مناسب از میزان بار طبقه های یخچال بکاهید.

 

دلیل برفک زدن یخچال ال جی

 

ممکن است که مهم ترین عیب یخچال ال جی برفک زدن باشد، اگر افراد بتوانند مشکل را به خوبی شناسایی کنند و برای این مشکل راه حل مناسبی را پیدا کنند مسلما می توانند مشکل به وجود آمده را به راحتی رفع کنند. سوالات رایجی که افراد درباره ایراد یخچال ال جی در زمینه برفک می پرسند عبارت اند از؛

 

- دلیل برفک زدن یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی

- دلیل منجمد شدن یخچال فریزر وساید بای ساید ال جی

- دلیل برفک زدن قسمت فریزر یخچال ال جی و ساید بای ساید

- دلیل یخ زدن یخچال فریزر و ساید بای ساید در قسمت داخلی.

 

۱- اگر بخچال شما شبیه به قندیلک برفک بزند و برفک از قطره های آب یخ زده ایجاد شده باشد و بیشتر بر روی دیواره های قسمت فریزر و همچنین سقف آن دیده شود‌ نگرانی در این باره وجود ندارد چرا که با باز و بسته شدن درب یخچال رطوبتی که در هوا وجود دارد به داخل یخچال جذب می شود. برای این که این مشکل را رفع کنید می توانید یخچال را بعد از این که تمیز کردید کمتر باز و بسته کنید.

 

۲- اگر در داخل بسته های پلاستیکی مواد غذایی در فریزر ذره های برفک ریز را مشاهده کردید نیازی نیست که در این باره نگران شوید چرا که این اتفاق به علت رطوبت موجود در مواد غذایی ایجاد می شود. این یخ زدگی ها که بر روی مواد غذایی ایجاد شده است به وسیله یک حوله یا دستمال تمیز قابل پاک شدن هستند.

نکته؛ این مشکل بیشتر در فصل تابستان رخ می دهد و اکثر یخچال ها این مورد را دارا می باشند.

 

۳- برخی از یخچال فریزرهای ال جی قابلیتی برای جلو‌گیری از برفک زدن ندارند و با دیدن این صحنه نباید شوکه شوید.

 

۴- اگر بر روی بسته های غذایی یخ زدگی ها به شکل تیکه تیکه و همچنین به اندازه یک یا نیم سانتی باشد افراد باید برای حل این مشکل از یک متخصص و تعمیرکار دارای تجربه کمک بگیرند.

در برخی مواقع ممکن است یخ ساز یخچال ال جی مشکلاتی را به وجود آورد، درباره مشکلاتی که یخچال ال جی به وجود می آورد سوالات بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از؛

چرا یخ ساز یخچال کار نمی کند؟

چرا یخ ساز یخچال یخ تولید نمی کند؟

چرا یخچال ساید بای ساید ال جی یخ نمی سازد؟

این که یخ ساز یخچال ال جی  کار نکند امکان دارد!

 

۱- در مرحله اول باید بررسی شود که آیا شیر آب باز است یا خیر و از آب ریز یخچال آب بیرون می آید یانه و همچنین شیلنگ مربوطه در بین راه دچار خمودگی نشده باشد و پیچ نخورده باشد.

2- در مرحله دوم باید بررسی شود که تنظیمات یخچال بهم نخورده باشد.

۳- در برخی از مدل های ساید، دکمه خاموش/ روشن  بر روی صفحه نمایش قرار دارد.

۴- در حالت عادی زمانی که یک یخچال به تازگی نصب شده باشد با گذشت یک نصفه روز شروع به یخ سازی می کند و بعد از این که یک و نیم روزگذشت میزان یخ سازی دستگاه به مقدار کمی می باشد.

5- پیشنهاد می شود اگر یخ ساز یخچال در مدت زمانی طولانی و بیش اندازه در حالت خاموش قرار گرفته است، یخچال را از برق بکشید و سپس آن را به برق متصل کنید.

اگر در این حالت با نکاتی که گفته شد مشکل حل نشد بهتر است که افراد با نمایندگی تعمییرات ال جی تماس بگیرند.

 

برخی از موارد دیگر که در رابطه با ساخت یخ باید بدانید

- یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی در مدل های مختلفی وجود دارد و در مدت زمان ۲۴ ساعت یخ هایی که تولید می شوند با یک دیگر متفاوت هستند.

- در صورتی که در یک مدت زمان ۱ روز  به تعداد ۵۰ عدد قالب یخ توسط یخ ساز ساخته شده باشد در دفعه بعدی این تعداد به ۴۰ عدد کاهش می یابد.

- افراد باید بدانند که فیلتر یخچال را چه زمانی باید تعویض کنند، در حالی که ۶ ماه از این زمان می گذرد باید فیلتر دستگاه را دوباره تعویض کنید، اگر فیلتر را تعویض نکنید ممکن است که کیفیت آب و همچنین فشار آن بسیار کاهش یابد و بعد از گذشت مدتی آبریز دستگاه مسدود شود.

- مواد غذایی باید حتما درون یخچال به گونه ای قرار بگیرد که اگر در طبقه بالای یخچال بود موجب گرفتگی داکت هوا نشود.

-در این زمینه میزان باز و بسته شدن قسمت فریزر می تواند بسیار مهم باشد.

- اگر از قسمت آبریز یخچال آب بیرون می آید اما یخی ساخته نمی شود بدانید که یخچال دچار ایراد شده و برای رفع آن باید از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

مقاله لاستیک درب یخچال را مطالعه فرمایید که به کمک دیجی تعمیرکار نوشته شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۰
امیرعلی پوزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی