تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

تعمیر لوازم خانه

تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون در این وبلاگ

در این وبلاگ ایرادات رایج لوازم خانگی و راهنمایی برای تعمیرات لوازم خانه از جمله تعمیرات تلویزیون ، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد که در هنگام بروز ایراد در لوازم خانه خود می بایست چه اقدامی انجام دهید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

ایرادات رایج ماکروفر

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۷:۵۶ ب.ظ

سلام و روز بخیر، من امیرعلی پوزشی هستم و با یک مقاله دیگر از سری مقالات تعمیرات لوازم خانه و بیان ایرادات و مشکلات رایج لوازم خانه در خدمت شما هستم. در این وبلاگ می خواهم در مورد ایرادات و مشکلات رایج انواع لوازم خانه صحبت کنم تا شاید حداقل متوجه این مورد باشیم که دستگاه خانه ما چه مشکلاتی دارد و آیا نیاز به تعمیر دستگاه می باشد یا خیر ! در صورت لزوم برای تعمیر ماکروفر می توانید از tamirsara، ipemdad، achareh و khedmatazma استفاده کنید.

امروز و با کمک سایت خدمات در محل  repairman به فکر افتاده ایم که در مورد ایرادات رایج ماکروفر صحبت کنیم و در مورد یکی از مطرح ترین برند های ماکروفر یعنی ماکروفر سامسونگ صحبت خواهیم کرد.

داستان تعمیر ماکروفر از کجا آمد ؟

در خانه نشسته بودیم و نزدیک ناهار شد که هیچی تو خونه نداشتم و از پیتزایی که دیشب خریده بودم یه مقدار مونده بود و تصمیم گرفتم که همونو داغ کنم و دوباره داغ کنم چون حوصله غذا درست کردن و خریدن نداشتم.

پیتزا رو که از یخچال برداشتم، گذاشتم داخل ماکروفر که داغ بشه و وقتی که دکمه رو زدم که روشن بشه ، یهو تمام برق های خونه رفت و فیوز پریده بود و این جا بود که فهمیدم که ماکروفر خونه خراب شده و نیاز به تعمیر ماکروفر داره اما چرا اخه ؟!

این جا بود که رفتم سرچ کردم تو گوگل و از دلایل خرابی ماکروفر جویا شدم و به یه سری از دلایل خرابی ماکروفر رسیدم و خواستم که باهم دیگه به اشتراک بزاریم پس همراه من باشید :

مشکلات ماکروفر و دلایل خرابی

1- جرقه زدن ماکروفر

آیا ماکروفر جرقه می‌زند؟ اگر ماکروفر در پروسه آشپزیتان حضوری همیشگی دارد پس شما هم با جرقه زدن ماکروفر آشنا هستید. جرقه زدن ماکروفر یکی از مشکلات رایج این دستگاه بوده و به معنی خراب شدن آن نیست. اگر ماکروفر شروع به جرقه زدن کرد:

  1. دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
  2. محتویات درون ماکروفر را بررسی کنید و با غذایی که درون آن گذاشته‌اید شروع کنید.
  3. ظروف فلزی و آلومینیومی اگر درون ماکروفر قرار بگیرند جرقه ایجاد می‌کنند.
  4. اگر خوراک‌های نیمه آماده را درون دستگاه می‌گذارید، لبه‌های ظروف آنها را نگاه کنید تا اثری از فلز نباشد.

اتصال، سوختگی دیود و همچنین از بین رفتن رنگ دیواره‌های دستگاه نیز می‌تواند باعث جرقه در ماکروفر شود. این جرقه‌ها در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و ممکن است باعث سوختن و یا آتش گرفتن وسیله شوند.

2-  روشن نشدن ماکروفر

روشن نشدن ماکروفر یکی از دلایل زیر را می تواند داشته باشد :

  1. اشکال در پریز برق
  2. اشکال در دوشاخه
  3. استفاده از سه راهی
  4. فعال بودن قفل کودک

انواع راه حل برای رفع این مشکل

  1. ابتدا در صورت عدم تجربه قبلی جهت روش استفاده از ماکروفر، به دفترچه راهنمای ماکروفر رجوع کنید.
  2. برای چک کردن پریز برق، دستگاه دیگری را به همان پریز بزنید تا از سلامت پریز مطمئن شوید.
  3. برای اتصال جریان برق به ماکروفر از سه راهی نباید استفاده کرد و دستگاه باید مستقیما به پریز متصل شود.
  4. در صورتی که با انتخاب هر کلید پیغام را مشاهده کردید به معنی فعال بودن قفل کودک می باشد و باید کلید stop/clear را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا از حالت قفل کودک خارج شود.
  5. در صورتی که بعد از چک کردن موارد بالا باز هم ماکروفر روشن نشد، بهتر است با مرکز تعمیرات ماکروفر تماس گرفته و عیب یابی ماکروفر را به کارشناس تعمیرات بسپارید.

3- ماکروفر غذا را گرم نمی کند

بهترین راه برای تشخیص اینکه ماکروفر شما به طور صحیح گرم می شود، آزمایش آن با یک فنجان آب است. با استفاده از لیوان یا ظرف مخصوص ماکروفر، یک فنجان آب داخل ماکروفر بگذارید و حدود 30 ثانیه آن را روشن کنید.

با استفاده از میت فر یا محافظ، لیوان را برداشته و آب را با دقت تست کنید تا ببینید گرم شده است یا خیر، مواظب باشید که انگشت یا دست خود را نسوزاند.

اگر داغ نیست، روند را تکرار کنید و دوباره بررسی کنید. اگر آب بعد از دو یا سه بار آب گرم نشود، ماکروفر شما ایراد پیدا کرده است. علت این امر چندین چیز می تواند باشد، از جمله:

  • یک دیود خراب
  • خازن ها و ترانسفورماتورهای با ولتاژ بالا سوخته اند
  • محافظ حرارتی (ترمو پروتکتور) بیش از حد گرم شده است

4- ماکروویو در بین کار خاموش می شود

اگر در طول مدت گرم کردن دستگاه خاموش می شود. در برخی موارد، ماکروویو یک زمان کوتاهی روشن شده و بعد مجدداً خاموش می شود. اگر دستگاه شما بعد از چند ثانیه کار کردن از کار می افتد، این واقعا کلافه کننده است زیرا آن کاری را که میخواستیم در طول مدت دلخواه انجام نداده است.

علت:

  • عمده ترین دلیل مربوط به این مشکل مسئله قفل درب است که خراب شده.
  • یک قفل درب معیوب می تواند باعث این مشکل بشود، و متوجه خواهید شد که دستگاه بعد از سه ثانیه خاموش میگردد.
  • فن موتور معیوب، ترانسفرمر و یا یک تاچ پد خراب هم می تواند علت این خاموش شدن باشند.
  • می تواند به علت قطعات قدیمی مانند سوئیچ ها و یا خازن باشد که به علت مصرف مکرر خراب شده اند.

ماکروفر سامسونگ

یکی از برندهای معروف ماکروفر مربوط به ماکروفرهای سامسونگ می باشد که می تواند ایرادات بالا را داشته باشد و در این بین نیز می تواند ایرادات دیگری نیز داشته باشد و در ادامه به بررسی یک سری از قطعاتی که در ماکروفرهای امسونگ به مشکل میخورند صحبت خواهیم نمود.

علت خرابی ماکروفر سامسونگ شما چه قطعاتی هستند؟

در صورت کار نکردن کلی دستگاه، اولین مظنون خرابی، فیوز ماکروفر سامسونگ خواهد بود! اگر ماکروفر شما دمای کافی برای پخت و پز و گرم کردن غذا ندارد، احتمالا دیودهای ولتاژ بالا و مگنترون ماکروفر آسیب دیده است! نقص در سوئیچ های درب نیز معمولا باعت بروز مشکلاتی مثل خاموش شدن ماکروفر بعد از شروع چند ثانیه ای می شود! 

همچنین مشکلاتی مثل عدم چرخش سینی معمولا به دلیل خرابی موتور چرخش و خاموش شدن ناگهانی و یا کار نکردن نمایشگر ماکروفر سامسونگ، به نقص در برد اصلی دستگاه باز می گردد! در صورتی که با این مشکلات و یا خرابی های دیگر در ماکروفر سامسونگ دست و پنجه نرم می کنید، میتوانید از تعمیرات ماکروفر سامسونگ  استفاده کنید.

سایت هایی مانند آی پی امداد، تعمیرسرا و کاراباما برای تعمیرات ماکروفر، خدمات ارائه می دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۱۴
امیرعلی پوزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی